Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.3 nu i uppdateraren

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu finns ny version av iTunes i uppdateraren. Förbereder oss för iPhone verkar det som.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-29 16:39

Japp, installerar den nu!

Väger tydligen in på hela 63mb..

Ursprungligen av boris91:

Japp, installerar den nu!

Väger tydligen in på hela 63mb..

Låter mycket - min uppdatering var på 7.3Mb. Precis som versionen.... Hela programmet tror jag är på ca. 35Mb.:confused:
Tuta och kör

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-06-29 16:44

Min var på 34MB

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-29 16:46

Står också att med den nya uppdateringen kan man nu avnjuta bilder trådlöst med AppleTV.. alltså utan att behöva synca?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-29 16:55

Kanske ska tillägga att jag kör XP för stunden. Kanske är svårare att anpassa Windows för iPhone

Bland lite andra grafiska ändringar så har den mörka markeringsfärgen som fanns i fältet till vänster försvunnit. Tillbaka är istället systemets vanliga tonade blåmarkering. Mycket behagligare att se på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 18:15

Förutom vissa översättningsmissar ser det bra ut...

-T

iTunes 7.3 ute nu.

Apple har släppt iTunes 7.3 med stöd för iPhone och möjligheter att strömma foton från flera datorer till Apple TV.

http://www.apple.com/itunes/download/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

EDIT: Tio minuter sen var jag: http://www.99.se/apple-tv/219685-itunes-7-3-fixar-streaming-bilder.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-29 18:58

Nja, du var flera timmar sen egentligen då

http://www.99.se/itunes/219681-itunes-7-3-nu-i-uppdateraren.html

Men!

Jag tyckte det var konstigt... Men jag tänkte att en ny iTunesversion måste väl vara nyhetsstoff, så jag antog att ingen hade skrivit om det.

En moderator får gärna låsa tråden om han/hon finner det lämpligt.

EDIT: Min "Diggade diskussioner" stängs varje gång jag går till startsidan. Hade den stannat öppen hade jag sett nyheten...

Ursprungligen av Capeman:

EDIT: Min "Diggade diskussioner" stängs varje gång jag går till startsidan. Hade den stannat öppen hade jag sett nyheten...

Testa att logga ut och sedan logga in på 99. Löser det inte problemet provar du att ta bort webbläsarens cookies.

Ursprungligen av Marcus K:

Testa att logga ut och sedan logga in på 99. Löser det inte problemet provar du att ta bort webbläsarens cookies.

Tackar. Att ta bort cookies hjälpte. Att logga ut gick inte alls.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-29 19:22

-Knapparna längst ner är ljusa
-Cowerflow hos podcasts
-Spellistor kan stängas igen
-Artister med siffror sorteras numera längre ner snarare än först...

...vilket leder in på ett problem jag har fått nu:

Jag har alltid haft gruppen "...And You Will Know Us By The Trail Of Dead" högst upp i listan, och vill även ha det i fortsättningen. Gruppens namn börjar som ni ser med en punkt, och det vill jag inte ändra på. Finns det någon lösning på problemet?

  • Oregistrerad
  • 2007-07-01 10:01
Ursprungligen av Adzam 1:

-Knapparna längst ner är ljusa
-Cowerflow hos podcasts

Det får jag inte att funka, hur ställer man in det??

Ursprungligen av Adzam 1:

-Knapparna längst ner är ljusa
-Cowerflow hos podcasts
-Spellistor kan stängas igen
-Artister med siffror sorteras numera längre ner snarare än först...

...vilket leder in på ett problem jag har fått nu:

Jag har alltid haft gruppen "...And You Will Know Us By The Trail Of Dead" högst upp i listan, och vill även ha det i fortsättningen. Gruppens namn börjar som ni ser med en punkt, och det vill jag inte ändra på. Finns det någon lösning på problemet?

Jag har samma problem, trodde först att jag hade råkat ta bort 4 Non Blondes men till min förvåning hittade jag dem längst ner. Vad är det för värld där man sorterar siffror efter bokstäver?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-29 19:25

Glöm det, hittade lösningen, men den var inge bra. Får leva med det helt enkelt.

Ser enstaka klagomål hos MacFixit så jag körde Skivkontroll fsk. - se svaret från detta:
http://www.macfixit.com/article.php?story=20070629080558766

Reparerar behörigheter för ”IMAC”
Bestämmer korrekta filbehörigheter
Fel behörigheter på ./Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/MacOS/InternetUtilities, ska vara -rw-rw-r-- , de är -rwxrwxr-x
Ägare och grupp korrigerade på ./Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/MacOS/InternetUtilities
Behörigheter korrigerade på ./Applications/iTunes.app/Contents/Frameworks/InternetUtilities.bundle/Contents/MacOS/InternetUtilities

Behörighetsreparation slutförd
Behörigheterna har verifierats eller reparerats på den valda enheten.

Slog ihop de två trådarna om iTunes 7.3 till en.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-29 22:00

Det gjorde du rätt i.

Yes!!

Äntligen fungerar strömmande video i Front Row igen. Bra att Apple fixade till den buggen i iTunes 7.3!

  • Medlem
  • 2007-06-30 12:06
Ursprungligen av Mattias Malm:

Äntligen fungerar strömmande video i Front Row igen. Bra att Apple fixade till den buggen i iTunes 7.3!

Itunes 7.3 vägrar dyka upp i min programuppdaterare. Är jag ensam & utelämnad?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-30 12:41
Ursprungligen av FrrH:

Är jag ensam & utelämnad?

Absolut!

  • Medlem
  • 2007-06-30 13:11
Ursprungligen av Le:

Absolut!

åh, typiskt. det ante mig.

någon som har något smart tips på varför den inte ploppar upp? eller ska jag bara vänta & ge mig till tåls.

Ladda ner från hemsidan? http://www.apple.com/itunes/download/
Kryssa bara av rutorna och skit i email-adress så går det bra.

  • Medlem
  • 2007-06-30 17:13
Ursprungligen av Leftrustle:

Ladda ner från hemsidan? http://www.apple.com/itunes/download/
Kryssa bara av rutorna och skit i email-adress så går det bra.

Det är så klart ett alternativ, tack.

Jag testade att leta efter uppdateringar i iTunes. Efter det ploppade uppdateringen vänligt fram i programuppdateraren, så nu rullar det på. Mycket märkligt.

hum..jag uppdaterade,när jag fick upp att man kunde göra det i programuppdateraren. sen när jag skulle testa att starta programet,och se vad som var nytt. så blinkade det till lite nere i docken,som att programet var på väg att starta. och man såg den lilla trekanten under ikonen för itunes, men sen bara "dog" det ut.och inget mer hände. så jag avinstallerade itunes (efter att jag hade startat om,tänkte att det kunde vart nå sånt) och laddade ner itunes på nytt,från apples hemsida. installerade och provade..samma sak igen.. vad kan vara fel??? måste lyssna på musik juh. :/ tacksam för all hjälp jag kan få. mvh

Ursprungligen av elinpelin:

hum..jag uppdaterade,när jag fick upp att man kunde göra det i programuppdateraren. sen när jag skulle testa att starta programet,och se vad som var nytt. så blinkade det till lite nere i docken,som att programet var på väg att starta. och man såg den lilla trekanten under ikonen för itunes, men sen bara "dog" det ut.och inget mer hände. så jag avinstallerade itunes (efter att jag hade startat om,tänkte att det kunde vart nå sånt) och laddade ner itunes på nytt,från apples hemsida. installerade och provade..samma sak igen.. vad kan vara fel??? måste lyssna på musik juh. :/ tacksam för all hjälp jag kan få. mvh

Jag har samma fel...

Mvh,

Ursprungligen av Rossifumi:

Jag har samma fel...

Mvh,

okej, inte bra.. hoppas nån kan hjälpa oss..:'(

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-06-30 18:56

Efter att ni uppdaterat, reparera skivbehörigheter. Uppdateraren ställer till en massa oreda.

Bevaka tråden