Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utnyttjar Logic dubbla processorer även på G4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske är en dum fråga men jag är inte så rutinerad på Mac. Har en singel G4a nu och kör Logic Pro. Tänkte skaffa mig en dual G4 och undrar då om det är likadant som på dual G5, att Logic jobbar med båda processorerna? Som sagt, säkert en dum fråga men det är alltid bäst att vara på den säkra sidan innan man köper något.
Tacksam för svar!
/Jacob

Ja, Logic använder båda processorerna även på G4.

Tack för svaret!

faST DEN ENA kör bara midi och lite annat... har jag för mig...

Det fungerar lika bra med två CPU:s på G4:a som G5:a. Ju senare Logicversion du har desto effektivare nyttjas processorerna. När dual stödet först kom var processorerna mer låsta och kunde inte uttnyttjas optimalt om man inte lärde sig mystiken hur de jobbade vilket inte var helt svårt faktiskt, men att den ena bara hade MIDI uppgiften är helt fel, MIDI kan ju hanteras av en microdiod på ramminnet nu förtiden så lite info är det i MIDI.

Ja, ditt svar är säkert närmare sanningen. Men i de äldre versionerna av Logic (typ4.7) så var det väl bara en processor som hanterade audio så vitt jag förstår...

1
Bevaka tråden