Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela filer i ett Aiport Express-nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort och gott har vi en Airport Express, en MBP och en MB. Allt funkar bra; dela internet osv... förutom när vi ville dela filer. Vi slog på Fildelning, men det fungerade inte helt. Ibland hade vi inte rättigheter och ibland såg vi inte varandra under "My network" (men vi såg andra datorer i huset). Sen det här med att läsa/skriva filer i "Drop box". Skriva går ju, men om man försöker gå in på den andres "Drop box", så kommer en ruta fram och säger stopp. Antagligen behöver jag mer rättigheter, men hur? Ska den andre usern logga in på ett konto som jag skapat på min burk för att inte räknas som "Guest", eller hur går det till?
Vill bara få det hela stabilt.

Vore tacksam för tips!

Ingen som har koll eller orkar svara på detta?
Jag la precis en 300 mb fil i den andra datorns Drop box - det skulle ta över 20 min!(?)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2007-06-30 18:27

På mina macar hemma

så loggar jag in till dom andra datorerna med deras användare och lösenord, alltså precis som man loggar in på den datorn jag vill in i.
Sedan får man välja om man ska in som användare eller på hårddisken, och sen har man alla filer på den datorn åtkomliga genom att den lägger sig på skrivbordet, bara att öppna den.
(Jag går först in och väljer nätverk i något fönster)

1
Bevaka tråden