Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 5.5.1 för Pc och core 2 duo

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har uppgraderat min dator till en core 2 duo pc men får inte logic 5.5.1 att funka. Är det helt omöjligt att köra logic 5.5.1 Platinum på en pc med dubbla kärnor? Finns det något sätt att komma förbi problemet? Logic startar upp men pluggarna (både instrument och effekter) finns inte i meun så att man kan ladda in dem. Är mycket tacksam för svar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-04 16:57

Tusen tack! Ska testa den direkt.

En dum fråga: hur fungerar runfirst tillsammans med Logic. Är det några inställningar man måste göra?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-04 20:53

Runfirst är bara ett enkelt progg som säger till den applikation du startar med den att den enbart ska använda en cpu (i ditt fill en kärna). Just runfirst kör alltid den valda applikationen på cpu 1 (första kärnan). Att göra så brukar få de flesta program som har problem i multicore att funka.

Tack för svaret. Logic startar helt ok men när jag ska ladda in instrument es 2 osv. eller effekter i menun står det bara "no effect" . Jag kommer inte åt instrumenten och pluggarna. Kanske det är något annat fel?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-04 21:19

Då låter det rätt troligt att det är nåt annat fel. Passar vidare frågan till nån som kan nåt om logic

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-06 13:14

nya pluggar brukar inte funka till logic 5.5, det är nog haken..

vad har nya pluggar med ES2 o göra?

dessutom har jag personligen inte varit med om att någon ny plugg inte fungerat i LAP5 än så länge.

institut: testa att ta bort din VST mapp (genväg förmodar jag) från Logic dir'et, så du kan utesluta att det är en vst plugg som orsakar detta.

Institut: Funderar själv på en 2 proppare inom kort och jag kör också 5.5.1:an
Vore intressant att höra hur det gick för dig till slut?

Logic 5.5.1 på WIndowsXP fungerar jättebra med typ alla VST och DirectX plugins som jag känner till. Denna version stödjer dock inte dubbla CPU:s eller dubbla kärnor, det man kan göra är att köra ytterligare ett VST host program tex KORE då kan man bestämma att KORE skall använda den andra processorn. Det gör man i aktivitetshanteraren.

1
Bevaka tråden