Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Perian 1.0 släppt

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte vad ni tycker men jag diggar perian..
Nu har en ny version släppts

http://perian.org/

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-30 15:12

Jo nu slippe man köra betan för att få tillgång och stöd för undertexter direkt i Quicktime.
Great säger jag.

Yes, dock *.srt och inte *.sub

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-30 15:19
Ursprungligen av Emanuel L:

Yes, dock *.srt och inte *.sub

Jo såg det nu efter testet. För sig inte annat än att döpa om filändelsen till *.srt så är det löst.

Menar du sub -> srt?
hehe, har ej provat det..

Men det går väl inte till sub-filer som har medföljande *.idx ?

Äntligen, jag såg för ett tag sedan på deras Trac att det inte fanns några kvarvarande ärenden för 1.0 så det kändes som att det låg runt hörnet.

Förvalt för Audio Output är Dolby Pro Logic, men visst borde man välja stereo om man bara ska lyssna på vanliga högtalare/hörlurar?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-06-30 17:31
Ursprungligen av Adrian B:

Förvalt för Audio Output är Dolby Pro Logic, men visst borde man välja stereo om man bara ska lyssna på vanliga högtalare/hörlurar?

Japp.

Vad ska man köra på om man har mac minin kopplad till förstärkare med 5 små högtalare?
Det borde väl vara Dolby Pro Logic?

Och om man bara kör det på macbook pron så väljer man stereo?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-06-30 18:16

Nån som vet hur man kan ändra storlek på undertexten, bla. Eller kan man inte göra det?

  • Medlem
  • 2007-07-02 10:30

Ska ni koppla mot en förstärkare med 5.1-högtalarsystem ska ni välja "Multi-channel output" då de fixat AC3 passtrough. DTS verkar dock inte funka.

Funkar väl hyffsat men tycker att x.264/mkv stödet inte var nåt att hänga i granen. Där funkar faktiskt vlc bättre, drar lite mindre cpu. Går dock och väntar på att CoreAVC ska släppas till OSX.

1
Bevaka tråden