Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro startar ej, helt ny!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Skriver detta från min gamla Powerbook. Jag har hämtat ut en ny MacBook Pro 17 tum.
Har laddat den och ska nu starta den. Tyvärr kommer det bara fram en sida med en portfölj och ett frågetecken. Går ej att få kontakt med den. Känns riktigt djävligt när man har lagt ner så mycket pengar. Har nu stoppat i installationsskiva Mac OS X skiva 1. Den kommer fram till fråga om var jag vill installera programmet, sen är den helt utan kontakt förutom om jag vill backa i installationen dvs till att godkänna programmet.....
Vad ska jag göra?
Thomas

Vid välj målplats så frågar den efter målenhet att installera programvaran MAC OS X på. Men jag kan inte ange målenhet eller få några alternativ. En blå bild kvarstår dår jag bara kan gå tillbaka. Detta för att ge en "Tekniker" bättre information om problemlösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 22:47

Det låter onekligen som att du har fått en trasig dator. När datorn startar ska du komma till en liten filmsnutt och sedan ska du få registrera dig som användare av datorn.
Ring AppleCare eller kontakta ditt försäljningsställe så får du byta ut datorn.

Tack för ditt svar. jag har köpt AppleCare Protection plan men eftersom jag inte kan installera det så vet jag inte hur jag kontaktar de. Telefonnummer finns inte på Macotekets hemsida eller på Apple stores? Har någon numret, känns som moment 22.
Mvh,
Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 23:07

Teknisk support hos Apple kommer du i kontakt med på: 0771 199 519
Öppettider:
Mån-fre: 08.00-19.45
Lördag: 10.00-17.45

(Enligt: http://www.99.se/garantier-service/97178-problem-med-min-ibook-vilket-nummer-skall-ringa.html)

http://www.apple.com/support/contact/phone_contacts.html

Får hoppas på svar från Apple support under förmiddagen.
Jag vill tacka för din respons, användare "vanilj". Support och tips från andra är ovärderliga när man sitter och blir besviken på en ny produkt.
Mvh,
Thomas

Återkom med info hur ärendet fortlöper! Skickas den tillbaks som DOA (Dead on Arrival) så kan du ju alltid försöka få någon kompensation för att du får vänta dubbelt så länge. O:-)

Det låter som om du fått en DOA - Dead on Arrival. En sådan dator ska de byta ut utan frågor. Se till att få en iPod Shuffle som plåster på såren eller en Airport Basstation.

Mattias, ditt inlägg kändes lite som ett eko på mitt

1
Bevaka tråden