Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textpattern. Hur bör jag bygga/strukturera min recensionsida?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är ny med textpattern och behöver lite tips på hur jag lättast ska strukturera upp det samt tips på några plugins som kan passa till min sida.

Kommer ha en sida som till en början kommer att innehålla runt 500 recensioner för filmer men öka med tiden. Tänkt att samla filmerna under filmkategorier för att det enkelt ska gå att navigera mellan dem.

Något jag tänk på är:

1.
Vilket menysystem tror ni kommer fungerar bäst och hur lägger jag till den? Vill ha en meny som alltid kommer vara på samma plats till vänster med dom olika filmkategorierna. Klickar man på en kategori får man upp alla filmerna under den kategorin. Funderar på en trädstruktur.

2.
När jag lägger till en filmrecension vill jag enkelt kunna placera den under rätt kategori.

3.
Filmrecensionerna är runt 1 A4-sida och tror det blir för mycket att ha mer än en recension per sida. Vissa filmer har recenserats flera gånger, hur tycker ni jag bör lösa detta bäst?

4.
Överst på alla recensionerna ska det finnas en liten banner som leder till företaget som gjorde filmen dvs olika banners för olika kategorier men samma för filmer inom samma kategori. Går detta att göra automatiskt på något sätt eller måste man sätta dit det manuellt?

Tror ni textpattern passar för mitt syfte?

Vet ni någon recensionssida som använder textpattern?

Citat:

Tror ni textpattern passar för mitt syfte?

Jag tycker helt klart att du ska kika på Symphony innan du bestämmer dig helt för Textpattern. Själv började jag kika på Textpattern (som jag aldrig fastnade för) och flera andra mindre CMS innan jag fastnade totalt för Symphony. Flera andra på deras forum är folk som bytt från Textpattern till Symphony av diverse anledningar.

Det är sjukt dynamiskt och går att göra lite allt möjligt med. Det använder sig av standarder som xslt och xml för att bygga upp sidorna och även om det kan vara en liten tröskel att komma över i själva templatebygget så är det grymt när man väl kommit in i det.

Om du kikar på deras forum/wiki, Overture21, så har de lite screencasts och förklaringar om systemet.

1
Bevaka tråden