Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touchpaden, lite lös?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-28 11:08

Nu vet inte jag om man är lite nojig eller inte, men är tvungen att kolla hur det är för er andra med Macbook Pro's. Märkte häromdagen (har haft min ca en vecka) att om jag trycker med fingret på touchpaden (alltså pressar den aningen nedåt, inte "touchar" som jag gör när jag klickar). så känner man att den trycks ner lite och sen låter det som om klister därunder vidrör botten under touchpaden. Det rör sig om kanske 0,5-1 millimeter som man kan trycka neråt. Detta är alldeles i mitten på touchpaden. Runt kanten och hörnen är det inte såhär, där är den helt stum. Kollade på min väns macbook och där är hela paden helt stum, som min är i hörnen. Ska det vara så här på pro'n?

Värt att notera är att detta inte påverkar funktionen av den på något sätt, den funkar utmärkt och normalt sett märker man det inte alls, eftersom att när man "klickar" med paden så trycker man så mycket lättare och på ett helt annat sätt, än när man trycker ner hela paden lite på detta sätt. Frågan är ju bara om detta är något som kommer innebära problem framöver, eller om det tvärtom är såhär på de flesta av er andras också?

Har aldrig haft det problemet själv och inte hört talas om det heller! Som du skriver kanske det kan komma att bli ett problem senare, jag skulle lämnat in den på service!

Är det något du stör dig på, så klart du ska lämna in den. Det enda som kan hända är att dom säger att det ska vara så.

1
Bevaka tråden