Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple MacBook Pro Software Update 1.0

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 02:30

This update provides important bug fixes and is recommended for all 2.2/2.4GHz MacBook Pro models.

Finns i Programuppdatering

www.apple.com

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-29 02:33

Tittade i den och upptäckte att den uppdaterar grafikdrivrutiner, OpenGL, och man-filer.

Ursprungligen av acke:

den uppdaterar grafikdrivrutiner, OpenGL

det har ju gnällts ganska friskt på sina håll om kvaliteten på grafikdrivarna till de nya maskinerna, så man får väl hoppas att det hjälper...

Men det är bara till 2,2 och 2,4 2,33-modellerna har inte den buggen eller?

jag kan inte skriva ut, varken innan eller efter denna uppdateringen, oavsett vilket program man försöker skriva ut i, så funkar det inte, "programmet har oväntat avslutats", den rutan kommer upp, så fort man trycker på skriv ut eller kommado-p. hjälp nån?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-29 21:24
Ursprungligen av Agazzie:

jag kan inte skriva ut, varken innan eller efter denna uppdateringen, oavsett vilket program man försöker skriva ut i, så funkar det inte, "programmet har oväntat avslutats", den rutan kommer upp, så fort man trycker på skriv ut eller kommado-p. hjälp nån?

Om det är ett sånt systematiskt fel som att alla program avslutas när du försöker skriva ut tror jag aldrig att en mjukvaruuppdatering hjälper. Den kan vara någon felaktigt (=trasig) .plist-fil som sänker din dator vid utskrift. Och har man då dålig felhantering så åker alla dit.

Mitt tips är att kolla i skrivarnmiljön (CUPS etc) och leta där. Istället.

Ursprungligen av frazze:

Om det är ett sånt systematiskt fel som att alla program avslutas när du försöker skriva ut tror jag aldrig att en mjukvaruuppdatering hjälper. Den kan vara någon felaktigt (=trasig) .plist-fil som sänker din dator vid utskrift. Och har man då dålig felhantering så åker alla dit.

Mitt tips är att kolla i skrivarnmiljön (CUPS etc) och leta där. Istället.

wow. nu snackar du grekiska med mig här, hur mer exakt ska jag göra? (om det är meckigt att skriva här, skype? msn?)

1
Bevaka tråden