Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starcraft 2 utannonserat

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-19 19:32

Igår berättade Blizzard att ett nytt Starcraft-spel är under utveckling. Ett minst sagt efterläntat spel.

Video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=mFNKyfU4Jh8
Bilder på idg: http://media.pc.ign.com/media/850/850126/imgs_1.html
Officiella hemsidan: http://www.starcraft2.com/

Det ser sjukt snyggt ut och det verkar som det mest är grafiken som uppdaterats och att de försökt bevara så mycket av spelkänslan som möjligt.

Tror ni Starcraft II också kommer att komma till mac? Blizzard brukar ju släppa sina spel både för windows och mac. Hoppas inte detta blir ett undantag. Tror ni det finns risk att mac-versionen lanseras senare?

Och vad tror ni det kommer vara för systemkrav? Min gamla iBook G4 800 Mhz lär i alla fall inte palla 3D-grafiken. Kanske dags för en uppgradering snart...?

Senast redigerat 2007-05-20 01:52
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2007-05-19 20:31
Ursprungligen av dala:

Tror Starcraft II också kommer att komma till mac? Blizzard brukar ju släppa sina spel både för windows och mac. Hoppas inte detta blir ett undantag. Tror ni det finns risk att mac-versionen lanseras senare?

Står i deras faq att de släpps samtidigt. De flesta, om inte alla, av deras spel har väl också varit hybrider.

Will StarCraft II be available on Mac simultaneously with PC?

As with all of Blizzard's recent releases, StarCraft II will ship on both PC and Mac simultaneously.

Ser fram emot detta spelet. Längtar till och med Fast jag undrar om min macbook pallar med den där grafiken.... :/

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-20 14:02

Enda gången man ångrar att man bara har macbookens inbyggda grafikkort

Och helt plötsligt blev jag överlycklig över mitt Radeon X1600-kort som sitter i min MBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-21 01:00

oh lovely. lyckliga minnen från skolans datorsal där alla spelade starcraft över nätverket istället för att plugga. ser riktigt snygg ut.

Undrar när de ska sluta kalla Micro-management spel för strategi?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Undrar när de ska sluta kalla Micro-management spel för strategi?

Om du vet att det inte är strategi så är du en nörd!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-06-28 12:30

SC2 kommer vara spelbart under BlizzCon 3-4 aug!

NICE!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-29 12:46

Då får det bli en MBP nästa år då verkar det som...

Ska ta och installera Starcraft på MBP så jag kan spela genom singelkampanjen så jag är redo för SC2 när det kommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-29 13:54

Lite offtopic.
Hur installerar man starcraft på en intelbaserad/OSX maskin? Testade för ett halvår sen men den ville inte alls.

Ladda ner OS X installeraren från Blizzard. Så har jag gjort. Har inte installerat ännu så jag kan inte säga att det fungerar...
Är precis på väg ner i källaren för att hämta CD-nyckeln.

Så där nu är allt installerat och uppdaterat fungerar som det ska.

Skoj spelet bromsar när den ska läsa från CDn... ingen som har en crack för det eller något så jag slipper skivan? Jag verkar inte kunna göra en skivavbild av den... attans.

Senast redigerat 2007-06-29 19:16
1
Bevaka tråden