Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa problemet med POP ljud efter uppdatering till 10.4.10

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med programet POPSTOP så fixar du enkelt den tråkiga buggen som Apple fåt med i och med uppdateringen till 10.4.10 ... för er alla som har intel macar så har ni säkert märkt att när det blir tyst så hör ni ibland kontiga knaster / pop ljud som låter som späningsfalls störningar i era högtalare ..

detta beror på en bugg som gör att det knastrar när OS X ljudsystem går ner i villa .. genom att förhindra att ljudsystemet går ner i villa förhindrar du också knastret ... så länge i alla fall ..

http://www.tpiper.com/popstop/popstop.zip

Tyvärr, för mig, så gör spelandet av den tysta ljudfilen (123.mpg) att cpu erna går på 90% och fläkten drar igång...... MacBookPro. Lite som ur askan i elden...

mvh
Lennart

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-02 21:30

Vad sägs om det här: varke det programmet eller någon annan lösning fungerar för mig. Har testat LineIn (tipsas om det på Apple's diskutionsforum) hjälpte inte. Det sägs att ljudet uppkommer när ljudsystemet går i vila och det kan förhindras genom att man spelar upp nåt hela tiden. Döm då min förvåning när jag upptäckte ljudet mitt emellan två låtar i iTunes. Sen har jag försökt flera gånger med att spela upp i allt möjligt (VLC, QT..) och ljudet från programmen hörs som vanligt, men fortfarande poppar det konstant! Vad är det som händer?

Det har kommit en uppdatering från Apple som åtgärdar detta. Den finns i Programuppdatering.

1
Bevaka tråden