Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-trådar med i 99macs "Dagens diskussioner", eller?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst borde väl trådar i iPhone-forumet vara med i utsökningen av "Dagens diskussioner" för 99mac?

Det känns som att många här annars missar dom diskussionera, tror inte så många går över till 99pod bara för att kolla vad som skrivit i iPhone-forumet.

Jag vet att logiken är att iPhone-diskussionerna inte nödvändigtvis har med mac att göra, men de flesta hänger ju ändå här på 99mac, så jag tycker vi ka bryta lite mot den logiken. Vi bryter ju ändå mot det eftersom forumet Nyhetstips iPod & iPhone redan finns med i Dagens diskussioner.

Vad jag försöker säga är att annars missar alla min tråd om OneTrip!

Håller helt med dig Adrian. Eftersom jag har missat trådarna.

Håller med också - det är en miss bara.

Så, när ska detta fixas?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-27 04:49

Undrar också varför det är så.. Alla är väl intresserade av iPhone, inte sant?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-27 07:24

Det är p.g.a. iPhone som jag har börjar visa "nya inlägg" på alla forum (istället för att gå in på 99mac först och sedan 99pod).

Det var inte busenkelt att fixa eftersom "dagens diskussioner" bygger på en viss automatik. Den är smart och känner av vilket forum som forumet tillhör och iPhone är främst ett 99pod forum och därför hamnar den "fel".

Ska se om Belak kan trolla det rätt inom kort.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-27 10:12

Borde man inte kunna lösa det enkelt genom att låta iphone-forumet tillhöra både 99pod och 99mac. Som vissa andra forum redan fungerar mellan de olika.

Ursprungligen av Sidde:

Borde man inte kunna lösa det enkelt genom att låta iphone-forumet tillhöra både 99pod och 99mac. Som vissa andra forum redan fungerar mellan de olika.

Jo det gör det redan. Men vi har en "unik" identifiering som avgör vilket "skin" som ska visas (dvs 99mac, 99.se eller 99pod logo).

Pågår en liten diskussion i moderatorforumet om hur vi ska göra nu när iPhone kanske blir mer dominerande än iPod på sikt...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-27 10:26
Ursprungligen av Björnström:

Jo det gör det redan. Men vi har en "unik" identifiering som avgör vilket "skin" som ska visas (dvs 99mac, 99.se eller 99pod logo).

Pågår en liten diskussion i moderatorforumet om hur vi ska göra nu när iPhone kanske blir mer dominerande än iPod på sikt...

ok. checkar in den diskussionen för vidare info då.

Ny bör iPhone vara med i /macs "dagens aktiva".

/M

  • Medlem
  • 2007-06-27 10:46

Nu dyker iPhone-grejer upp för /musik, det skall nog inte riktigt vara så. Antar jag.

märkte precis också det

Jag tycker att vi bör ta bort iphone och sätta in Ljudproduktion på /musiks "dagens"

Jag tycker fortfarande att det vore smidigt med sök-URL:er för varje forum (search.php=?dogetnew_music eller nåt) som sedan översätts i bakgrunden till rätt exkluderingslista. Som det är nu måste man ändra i sina bokmärken varje gång ett nytt forum startas, istället för att bara ändra det på servern.

Eftersom det redan finns URL-omskrivning borde det vara en baggis att fixa. Och så slipper tusentals medlemmar ändra sina bokmärken när något ändras..

Ursprungligen av false messiah:

Eftersom det redan finns URL-omskrivning borde det vara en baggis att fixa. Och så slipper tusentals medlemmar ändra sina bokmärken när något ändras..

Problemet med rewrites är att dom görs i .htaccess lokalt på servern. Och vi har fem webbservrar

Men idén är rätt. Det ska vara smidigt för alla.

  • Medlem
  • 2007-06-27 18:10

Nu skall iPhone vara borta från 99musik, samt att Ljudproduktion skall vara med i sökningarna för "dagens diskussioner". Att det senare inte märks än beror på att det inte har hänt något i det forumet på ett tag.

Najs. Små små steg för ett förbättrat forum.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-26 15:25

Hmm..har också lite problem med "Dagens diskussioner" och lyfter denna tråden lite.

När jag är i 99mac och använder Dagens Diskussioner visas trådar från Iphone och Mac, allt i sin ordning. När jag därefter läser en Iphone-tråd och känner mig färdig med den vill jag trycka på Dagens Diskussioner igen.
Problemet är nu att jag befinner mig i Iphone-forumet => att jag bara får upp Dagens Diskussioner för Iphone när jag väl är där inne.
Borde det inte finnas någon funktion som gör att jag kommer tillbaka till 99mac genom länken Dagens Diskussioner, alltså att alla visas?

Den lösning vi funderar på är att alla får alla diskussioner från början. Sen får kan i inställningarna kryssa ur vilka diskussioner man inte vill ha med. Det betyder att det blir en del kryssande från början, men sen har man det man har och länken dagens diskussioner alltid tar fram det man vill ha. Dock är inte detta testat fullt ut ännu, så jag kan inte lova att det kommer att bli så. Men jag tror det är bästa lösningen.

Varför iPhone-trådar i 99/macs "Dagens diskussioner"?

Jag tänkte att det kunde vara bra om man bara fick en sorts "Dagens diskussioner" beroende på vad man är intresserad av.

Onekligen finns det många som är intresserade av iPhones, vilket är bra, men jag tycker att mac-trådarna drunknar en aning i den ständiga strömmen.

Finns det något resonemang bakom?

Det du vill ha finns faktiskt redan, på sätt och vis. I dina inställningar under alternativ kan du välja bort de forum du inte vill ska visas i listan med diskussioner.

Ursprungligen av Marcus K:

Det du vill ha finns faktiskt redan, på sätt och vis. I dina inställningar under alternativ kan du välja bort de forum du inte vill ska visas i listan med diskussioner.

Kanske bra, MEN jag skulle vilja ha denna funktion under FORUM/nya inlägg också. Det går väl tyvärr inte, eller hur?

DAGENS DISKUSSIONER är väl just dygnets diskussioner, inte diskussioner sedan man besökte senast? Jag gillar nämligen inte att läsa diskussionsrubriker mer än en gång, därför är min start alltid från 'nya inlägg' (som också tyvärr mer och mer blivit ett iPhone-forum [i alla fall tills jag själv har en iPhone ).

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag tänkte att det kunde vara bra om man bara fick en sorts "Dagens diskussioner" beroende på vad man är intresserad av.

Onekligen finns det många som är intresserade av iPhones, vilket är bra, men jag tycker att mac-trådarna drunknar en aning i den ständiga strömmen.

Finns det något resonemang bakom?

Slog ihop din tråden med en annan i Feedback som handlar om precis samma sak.

Kolla mitt inlägg ovan för hur jag tänker mig att det fungerar i framtiden.

Ursprungligen av Adrian B:

Slog ihop din tråden med en annan i Feedback som handlar om precis samma sak.

Kolla mitt inlägg ovan för hur jag tänker mig att det fungerar i framtiden.

Ja, jag blev lite förbryllad först

Frågan besvarades tillfredsställande dessutom.

1
Bevaka tråden