Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer det någonsin släppas en Inteloptimerad Eye-One Match?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Gretag Macbeth Eye-One Display 2 för skärmkalibrering. Programvaran heter Eye-One Match och har versionsnummer 3.6.1. Tyvärr är denna version inte Inteloptimerad. Är det någon som hört/vet om det kommer en uppdatering i det närmaste?

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-06-26 19:39

Fungerar det dåligt för dig? Jag har också en sådan samt samma programvara, fungerar finfint för mig på min MBP och externa skärm.
Har dock ingen aning om det ska komma en intel-optimerad version.

Programmet fungerar men det är lite långsamt.. Installationsprogrammet envisas dessutom med att sprida massvis med filer över hela systemet - men det beror ju inte på att programmet inte är Inteloptimerat.

Nu kör jag inte kalibrering särskilt ofta så jag lider inte av att programmet är långsamt men Gretag Macbeth kunde gott rensa upp filstrukturen lite.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-02 10:55

Jag funderar på att köpa en gretagmacbeth eye one display 2. Jag har en macbook med extern skärm och använder den mest till foto editering. Är det någon som har testat att kalibrera en macbook med eye-one 2? Jag skulle vilja veta innan jag köper en. Jag har hört att det kan vara lite svårt att kalibrera macbookens skärm men den externa skärmen borde det väl fungera finfint. Är det nån som bor i Malmö som har en och som skulle vilja hjälpa mig att testkalibrera min macbook så vore det superhyggligt.
Som sagt, nån som testat på Macbooken?

Jag använder själv Eye-One Display 2 på Macbook Pro i fotosyfte med ett godkänt (inte mer) resultat. Kalibrerar även mot en extern Eizo S2411 och där blir det naturligtvis perfekt. Den inbyggda skärmen duger i mina ögon i stort sett bara till ordbehandling (inte färgkritiskt arbete). Men det kan ju vara en idé att lägga sina paletter i Photoshop på den inbyggda skärmen..

1
Bevaka tråden