Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Elgato DTT

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Hoppas att någon kan hjälpa mig
Skaffade Macworld i 24 månader och fick med en Elgato DTT, Usb sticka.
Perfekt tänkte jag eftersom jag kör en Macmini Power PC till min LCD TV.
Efter att ha installerat programmet, satt i USB stickan och antenn sladden från väggen (Comhem) händer ingenting...
Ibland får jag 60% signalstyrka, men jag hittar aldrig några kanaler.
Har även provat med antennen som följde med men där är det stendött.
Vad kan man göra?
Hoppas någon kan ge mig en riktigt bra instruktion.
MVH:
Fredde

Är det inte så att Comhem bara sänder analog tv-signal? Så är det i alla fall där jag bor. I så fall lär det aldrig fungera att koppla till en digitaltvmottagare (som DTT är)...

Men måhända sänder Comhem även digitalt på en del ställen (det är mer än jag vet - finns säkert nån annan som vet bättre). Gör de det hos dig borde det fungera.

Den medföljande antennen är rätt dålig och funkar nog bara om man bor väldigt nära sändaren.

Har även provat att koppla från digitalboxen till Elgato men inget händer.
//Fredde

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-26 12:15

Jag tror inte den fungerar med Comhem utan denna fungerar nog bara på digitalt marksänt, dvs du måste koppla den till en bordsantenn och sedan ha bra kontakt med sändaren?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-06-26 14:51

Just det! Dock går det förstås utmärkt att, för att förbättra signalstyrka och kvalitet, koppla till någon form av annan extern antenn än den extremt enkla som skickas med. Om man inte kan fixa kontakt från en utomhusantenn finns det antenner med inbyggda förstärkare, t.ex på Clas Ohlsson.

1
Bevaka tråden