Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva ut, programmet stänger sig, bugg i OS X?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så fort jag försöker skriva ut, så stänger programmet ner sig, oavsett vilket program det är jag försöker skriva ut i. Word, Pages, Mail osv.

Någon som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-06-26 11:28

Jag har inte lika allvarligt fel men desto lika irriterande. har suttit i två tre timmar och försökt hitta felet.
Det går inte att skriva ut någonting alls och min skrivare iP4000 saknas i skrivarinställningarna trots att jag hämtat drivrutin efter 10.4.10 uppdateringen.

Har det med senaste 10.4.10 uppdateringen att göra? Felet uppkom efter denna nämligen.

Har ni båda provat att ta bort skrivaren i skrivarinställningar och lagt till den igen?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-06-26 11:59

Jepp, ett antal omstarter också. och en massa bortkastad tid.
Jag hämtade ny drivrutin från Canon för iP4000 och installerade om denna två ggr. Inte heller det hjälpte.

Ehhh du tittar i appletalk. Stöder skrivaren appletalk?
Kör den inte via tcp/ip? Du ska kunna skriva ut kofigurationssidan på skrivaren där ser du allt du behöver veta inkl ip-nummer.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-06-28 00:10
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ehhh du tittar i appletalk. Stöder skrivaren appletalk?
Kör den inte via tcp/ip? Du ska kunna skriva ut kofigurationssidan på skrivaren där ser du allt du behöver veta inkl ip-nummer.

Vill bara hälsa alla att det verkar ha varit skrivaren som buggat!
Kabelanslutningen sitter idiotiskt till och är uppenbarligen känslig? Ändå har jag ”vad jag vet” inte flyttat den. Men då det sammanföll exakt med uppdateringen av OSX så trodde jag ju att det verkligen var något med drivrutinen. När jag väl återanslöt, testat kabeln så verkar det flyta på precis som det skall. Puh!

(Agazzie's problem kan jag inte hjälpa till med tyvärr).

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-06-26 12:12

Jag skriver ut med USB förstås. Kollade inställningarna.
Det finns inget att välja i skrivar listan heller för USB?

Min skrivare är kopplad till en airport express, så jag skriver ut via den vägen. Min mor respektive bror har inga problem att skriva ut. Sitter på den senaste varianten av MBP 2,4ghz osv.

Nån som kan hjälpa mig?

Ursprungligen av Agazzie:

Min skrivare är kopplad till en airport express, så jag skriver ut via den vägen. Min mor respektive bror har inga problem att skriva ut. Sitter på den senaste varianten av MBP 2,4ghz osv.

Nån som kan hjälpa mig?

Försök avgränsa problemet lite mer. Vad sitter din mor och bror på för datorer, vilka program använder de? Har ditt problem kommit till nyligen eller har du haft det länge?

Mitt problem kvarstår, även efter senaste "bug-uppdatering" från apple.

Min bror sitter på en Macbook, min mor på en iBook. Jag har inte kunnat skriva ut på denna datorn, som sagt den är ny, 2-3veckor. Har den senaste releasen på MBP.

1
Bevaka tråden