Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iStat Menus lanserat!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-25 22:43

Vill du ha systeminformation eller liknande i din menybar? Då är iStat Menus tillägget för dig.

iStat Menus lets you monitor your system right from the menubar. Included are 8 menu extras that let you monitor every aspect of your system.
Take a look at some of the features.

CPU - Monitor cpu usage. 7 display modes, multiple core support.
Memory - Monitor memory usage. 4 display modes, page ins/outs and swap usage display.
Disks - Monitor disk usage and activity. 6 display modes, ability to hide disks you dont want to see.
Network - Monitor current and total bandwidth, peak bandwidth, ip addresses . Ability to hide disks you dont want to see.
Temps - Monitor the temperature of your mac. 2 display modes, ability to hide sensors you dont want to see.
Fans - Monitor the fan speeds in your mac. 2 display modes, ability to hide sensors you dont want to see.
Bluetooth - Control bluetooth status plus monitor the battery level of your Apple wireless keyboard or mouse.
Date & Time - Date + time in your menubar. World clock display lets you see the time in multiple locations around the world.

Programet skapat av iSlayer hittar ni här:
http://islayer.com/index.php?op=item&id=28

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 11:08

Trevligt, tack för tipset!

Nu slipper man ta fram Dashboard så fort man vill veta nåt! För övrigt tycker jag tt iStat är ett av de allra bästa små hjälp-programmen till OS X, nästintill ovärderligt!

åh, tack för tipset. det var ju ett fyndigt litet program. funkar väldigt bra

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-30 20:50

Ingen fara!

Jag var till en början dock negativ och var helt säker på att programmet skulle sluka upp massa önskvärt minne, men det har jag inte märkt någonting utav.

Verkligen ett litet program som kan göra vardagen framför datorn till ett semesterparadis!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-30 20:50

Fy sjutton denna gillar jag skarpt. Tack för tippet.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-15 22:50

Riktigt bra program, iStat slutar aldrig att förvåna en.

Skönt att slippa kolla dashboard när man tycker att MBP börjar bli lite för varm

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-07-15 23:25

Håller med förgående inlägg. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden