Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K800i - andra hörlurar och line..out?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-06-20 08:11

Hej!
Skaffade precis en K800i och är kanonnöjd. Kommer närmast från PocketPC världen med en Qtek9090 som inte orkade mer...

Kan någon rekomendera andra hörlurar än de som nedföljde telefonen? Ljudet är iofs OK men de är lite obekväma i mina öron (mer fel på dem än på lurar...) så jag undrar. Man kan väl inte ta vilka som helst eftersom de ska agera som antenn till radion också.

Finns det någon möjlighet att skicka ljud från Radion eller MP3 spelaren som "line out" till stereon eller aktiva högtalare av något slag? Jag har alla möjliga jack som man kan tänka sig men SE har ingen hörlurutgång i varken 2,5 eller 3,5mm...

Det finns en så kallad musik-adapter i de flesta mobil-butiker/webshops, annars är det ganska enkelt att löda på en stereo-kontakt på det medföljande headsettet.

för att radion ska fungera måste du använda headset-kabeln (verkar special-kopplad) så det kanske inte fungerar med musik-adaptern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 14:32

Det fungerar så i precis alla bärbara radior – hörlurarna blir antenn.
En antenn är inte så speciell. Det kan vara vad som helst av metall som går uppåt. Typ.

Har man en MP3-spelare med radio, kopplar man bara in vilka hörlurar som helst och då fungerar de som antenn. Så såvida inte mobiltelefonerna kör med något väldigt speciellt system, borde det vara samma sak där.
De jag känner som har en adapter brukar kunna lyssna på radio med sina vanliga Porta Pro.

Hej,

Mej veterligt är det bara att dra bort pluggen från klumpen där mikrofonen sitter (den med knapp på) och plugga i valfria lurar med 3.5" plugg...

/H

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-06-26 00:41
Ursprungligen av hawkman:

Hej,

Mej veterligt är det bara att dra bort pluggen från klumpen där mikrofonen sitter (den med knapp på) och plugga i valfria lurar med 3.5" plugg...

/H

Ja, det stämmer - jag läste ditt inlägg och såg senare att hörlurar som man fick med telefonen inte hade någon plugg... Jag var inne på AirCall i Malmö & köpte ett par andra SE lurar, de med 3,5mm plug "inbyggd". Testade mina andra lurar men SE lät bättre. De hade även en "Line Out" sladd så att man kan koppla telefonen till sin stereo.

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden