Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Shure e2c

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett tips är att lätta lite på ena hörluren så att den inte sitter jättetajt. Då tycket jag att mycket av "huvudljudet" försvinner.

Dessutom brukar jag använda det där plaströret (som sitter runt sladdarna) och göra en lite öggla som jag hänger runt den översta skjortknappen. Då försvinner det mesta av skrapet från sladden. Du kan också klämma in sladden under en axelrem (ja, om du bär en väska) så att du avlastar sladden.

Lite svårt att förklara, jag hoppas att jag är något så när begriplig.

TD

Måste kommentera dessa lite då det sket sig för mig med mina E2c efter ca 1.5 års användande, efter jag haft dom på mig varje dag i en vecka när jag jobbade, så sprack båda kablarna, just precis innan själva lurarna. Tycker det var väldigt synd, för det känns som om de annars varit väldigt tåliga.
Det konstiga var att jag inte gjort något annat än att använda dem normalt. Har jag väldigt tur så kanske Shure ersätter dem.

Sladden till mina e2C sprack just ovanför örat. Dessa lurar tål inte låga temperaturer, sladden blir styv redan vid 5-6 plusgrader (+)! alltså inget att ha här i norrland. Min är knappt ett år gamla, jag ska försöka få de utbytta på garantin. Dessa lurar är inte värda 8-900kr om man har en dålig källa, utan kräver rejäl förstärkare och en EQ för en minimal höjning av diskanten och basen.

Jag bor också i norrland, och jag tycker det är skumt att sladden ska vara av sp usel kvalité att den spricker. Det värsta är att den sprack när temperaturen var ca 10-15 grader. Inte kallt alls alltså. Har användt dessa på vintern också, men då har dom lyckats hålla. Jag har funderat på 500PTH, men om kvalitén är så usel som på E2c vet jag inte om jag vågar.

Man behöver inte bo i norrland för att sladdarna skall spricka. Min erfarenhet är att de spricker i Stockholm också.

Jag köpte mina lurar på Jens of Sweden och de tog tillbaka lurarna och jag lade lite mer pengar på ett par e3c.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 10:16

mina har också spruckit, först frtunerade jag dom och när mina andra spracka så köpte jag ett par boose lurar istället, de går i allafall och använda normalt utan att de går sönder.

Kan bara instämma i kören, har haft två omgångar e2c'lurar, och vid båda tillfälena så har sladden spruckit på ett flertal ställen pga kyla. Trist att man inte ens kan använda dom normalt vintertid utan att de pajjar...

Bevaka tråden