Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iRiver Clix2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-25 20:52

Hey!
Nu är det så att jag tappade min iPod nano häromdagen och funderar nu på att skaffa mig en ny iPod eller en iRiver Clix2.

Så jag undrar helt enkelt om någon har testat Clix med macen och hur ni tycker att den funkar?

mvh
Mårten

Vad jag förstår så stödjer inte denna spelare aac vilket gör att den faller bort för mig. Hade fått för mig att iTunes Plus skulle innebära mp3 men det är ju fortfarande aac vilket gör att jag fortfarande inte kan spela mina iTunes-inköp på min iRiver ifp-799. Stör mig något alldelens oerhört. Visst finns det workarounds men grejen var ju att man skulle slippa böka med det. Får nog bli en iphone eller ipod för att vara på den säkra sidan. Nackdelen är ju att iRiver har så mycket, enligt mitt förmenande, bättre ljudkvalitet.

  • Medlem
  • 2007-06-25 21:05

Jag vill bara kunna dra över mina rippade låtar på ett lämpligt sätt. Känns lite halvtrist att köpa en till nano den är ju likadan som den förra i princip. Clix är snygg också. Någon som testat den? Dyker den upp som en enhet i iTunes osv?

Som jag har förstått det så fungerar den enbart som en UMS-enhet på Mac.. (microsoft har ju varit med och utvecklat den)

Det vill säga.. den dyker enbart upp som en extern drive. Där du helt enkelt drar och släpper låtar på driven. Nackdelen med detta blir tex. att du inte kan skicka omslag till spelaren osv. är också osäker på hur det fungerar med spellistor, men har svårt att se hur det skulle fungera.

Just därför står jag och tvekar.. blev av med min mini häromdagen, nu har jag visserligen en 30gb photo kvar, dock är jag på jakt efter en liten spelare i väntan på graalen (iphone) vilken lär dröja.

Tja!
har precis köpt en Clix 2 och tycker det funkar grymt! album art är inga problem då den läser från id3 taggen från mp3 filerna.. jag gör så att jag skapar en spellista i Itunes, med alla låtar jag vill ha på Clixen. sedan drar jag bara över alla till spelare .. skitsmidigt : )

Dock kan man ju inte göra spellistor.. men ser inte det som ett jätteproblem.. man kan iaf göra en on-the-go lista, liknande ipod.

Kan grymt rekommendera Clix 2. mycket bättre ljud än Ipod

Ha det!

  • Medlem
  • 2007-11-13 15:34
Ursprungligen av mackan_b87:

Kan grymt rekommendera Clix 2. mycket bättre ljud än Ipod

Hehe, som att svära i kyrkan här Jag har själv en iRiver E10 (efter en iPod mini) och vilken nyfödelse det var för musikupplevelsen.

hehe! jo det stämmer nog kanske.. men efter min fjärde Ipod kände jag att det var dags att prova något nytt : )... JvD hur synkar du E10an med macen??

Hur koverterar ni film? en tjejkompis har den och hon vill veta hur man gör på mac.

Haade

1
Bevaka tråden