Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midifråga i exs24..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-06-25 11:45

Jag har ett litet midiproblem i exs24(eller vart man nu ställer in de). Jag har en bas-sampling som är i logics egna format. jag öppnar den i exs24.
problemet är att när jag gjort en miditon som är en takt lång kan vi säga så dör basljudet efter kanske en 1/2 takt. min fråga är hur man förlänger basens(samplingens) ljud så hela eller nästan hela miditonen man gjort låter.
hoppas ni förstår min fråga..

Låter som samplingen inte är loopad. Gå in i exs-editorn och kolla. (Kör du Logic Express finns det tyvärr ingen sådan, dumt nog.) Annars kan det vara envelopes som är inställda på one-shot/hold eller noll sustain.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-06-25 21:29
Ursprungligen av false messiah:

Låter som samplingen inte är loopad. Gå in i exs-editorn och kolla. (Kör du Logic Express finns det tyvärr ingen sådan, dumt nog.) Annars kan det vara envelopes som är inställda på one-shot/hold eller noll sustain.

jo de funkade fint i express, nu har jag uppgraderat till pro polarn kör logic 5 och använder den jämt och funkar hur bra som helst. så måste vara någon inställning som inte är helt bra hos mig..

1
Bevaka tråden