Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike+: iPod hittar inte sensorn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nike+ till min nano igår och nu vill jag självklart testa om det fungerar, men det gör det inte !!! Min iPod säger att den inte kan hitta sensorn i skon. Går runt precis so mdet står att man ska men det fungerar inte...vet någon varför?

Det finns en liten knapp på baksidan av sensorn, tryck på den, lägg ner sensorn i skon och börja gå omkring så sensorn påverkas, se först till att du har iPoden i rätt mode..
Tryck två gånger om det inte fungerar med en gång, så får jag fart på min sensor ibland när den sover.

Gjorde som du sa, men den hittar fortfarande inte sensorn i skon. Jag börjar bli sjukt irriterad på detta nu. Vill ju ut i solen och springa med den. Hon på Nike store sa att den skulle funka även om jag inte har Nike+ skor. Kanske hon ljög för mig?

Det finns en liten påse du kan köpa som du lägger sensorn i och sätter fast på dina skor (på snörrt).

Och nää, hon ljög inte. Det funkar lika bra utan sådana Nike+ skor
Du får helt enkelt se till att du har din Ipod i rädd mode och att du verkligen aktivera sensorn så kommer det säkert att fungera. Lycka till!

Är du säker att du har en Nano då? För det fungerar inte med Mini

Vad menar ni med rätt mode? Ja jag är säker på att jag har en iPod nano g2 för den är blå och liten:P

Det är så enkelt att linka iPoden med sensorn att du inte kan göra fel. Låter som om den är trasig. Reklamera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 19:51

Flickvännen köpte sig Nike+ tills sin iPod Nano (jag har en redan med Nike+). Vi får inte sensorn att länka med sändaren. Vi bytte på Stadium där vi köpte, men inte fungerar det ändå. Vi har provat att sätta av och sätta på sensorn genom att hålla ner knappen 3 sek, provat starta om iPoden. Provade tom att sätta in hennes sändare och senor i min iPod, men det fungerade inte medan min sändare o sensor fungerar som vanligt.

1. Hennes nya oanvända Nike+ är trasig (den andra i raken).
2. Hennes iPod är trasig för Nike+ (men det kunde vi inte utesluta då den inte heller fungerade på min).
3. Det går troll i prylarna..

Börjar bli less nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-24 21:36

Formaterade om den från Windows till Mac och uppdaterade den. Ja hon köpte sig en MacBook en månad sedan Men inte fungerar Nike+ för det..

Jag skaffade nike+ för 1,5 år sedan. Tog fram grejerna nu när vädret är lite trevligare, tänkte jogga lite och upptäckte att ipoden inte hittade sensorn. Jag har testat att trycka på sensorn, hålla inne knappen tre sekunder och så, men ipoden hittar inte sensorn. Kan det vara så att batteriet i sensorn har dött? Håller inte batteriet i sensorn mer än 1,5 år? Enbart ny sensor kostar 175 på apple store, inte så kul att lägga 175 spänn för en liten manick när det bara är ett litet litet batteri i manicken som troligtvis är slut...

Ursprungligen av bohlin:

Jag skaffade nike+ för 1,5 år sedan. Tog fram grejerna nu när vädret är lite trevligare, tänkte jogga lite och upptäckte att ipoden inte hittade sensorn. Jag har testat att trycka på sensorn, hålla inne knappen tre sekunder och så, men ipoden hittar inte sensorn. Kan det vara så att batteriet i sensorn har dött? Håller inte batteriet i sensorn mer än 1,5 år? Enbart ny sensor kostar 175 på apple store, inte så kul att lägga 175 spänn för en liten manick när det bara är ett litet litet batteri i manicken som troligtvis är slut...

1,5 år är rätt lång tid... Batterilivslängden är begränsad för nike+. Förra sommaren sprang tränade jag rätt frekvent och batteriet i sändaren räckte i 1,5 månad innan den började rapportera "low battery", en vecka senare fick jag köpa en ny.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 16:03
Ursprungligen av PsychoSaurus:

1,5 år är rätt lång tid... Batterilivslängden är begränsad för nike+. Förra sommaren sprang tränade jag rätt frekvent och batteriet i sändaren räckte i 1,5 månad innan den började rapportera "low battery", en vecka senare fick jag köpa en ny.

ett nytt batteri eller en helt ny nike+-grej? ... jag har just köpt, om den bara håller någon månad blir det rätt dyrt i längden

1
Bevaka tråden