Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är räckvidden?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-16 04:45

Funderar på att byta till en airport extreme när jag flyttar nu, men hur är räckvidden på den?
Vill kunna sitta långt ute på gräsmattan osv

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-23 15:14

Det beror helt på hur din omgivning ser ut. Utan några föremål runt omkring kan du nog få en redigt bra radie med bra räckvidd, men en vägg försämrar räckvidden. Jag har betongväggar i mitt hus och har min trådlösa router på första våningen, dock ingen Extreme. Jag kan utan problem surfa på tredje våningen med bra speed, signalerna tar sig nog utanför huset dock.

Svårt att svara på, har du massa betongväggar och ingen alternativväg kan det kanske bli jobbigt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-24 15:41

Det är trä-väggar och på sin höjd något enstaka träd ivägen.
Låter lovande.

Har också betongväggar och tre våningar...men min extreme täcker inte det...kan inte surfa på första våningen, har min extreme på tredje våningen...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-25 16:29
Ursprungligen av Fredrics:

Har också betongväggar och tre våningar...men min extreme täcker inte det...kan inte surfa på första våningen, har min extreme på tredje våningen...

Nu har jag tyvärr ingen Extreme längre, men ligger på tredje våningen med en D-Link just nu, med den trådlösa enheten på första våningen, intryckt under min TV. Fungerar galant!

1
Bevaka tråden