Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-22 14:21

Hej, jag har problem med ett trögt trådlöst "nätvärk". 10 mbts, det tar ju en evig tid att överföra filer från den ena till den andra... Jag kopplar ihop min macbook med min gamle imac genom att i finder välja anslut till server. Ska det vara så långsamt eller finns det något trix?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-22 15:06

Har du WEP- eller WPA-kryptering aktiverad? Kryptering kan nämligen slöa ner trafiken.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-22 19:43

Mja jag har ju kryptering till internetanslutningen.......

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-23 11:29

Om du har kryptering på så är all trådlös trafik krypterad, oavsett om den går mot internet eller mellan dina egna maskiner.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-23 12:15

En annan sak som påverkar hastigheten är om båda dina maskiner är kopplade till det trådlösa nätverket. Det medför en halvering av den effektiva hastigheten mellan maskinerna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-23 17:50

Oj då, då kanske jag inte ska förvänta mig en snabbare överföring då? Om jag kopplar ner den ena (eller båda?) från internet borde det alltså gå dubbelt så fort? Som det nu är går det ju fortare att bränna över filerna på en skiva och gå över med dem.... Finns det några andra trix?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-23 19:01
Ursprungligen av jejjje:

Oj då, då kanske jag inte ska förvänta mig en snabbare överföring då? Om jag kopplar ner den ena (eller båda?) från internet borde det alltså gå dubbelt så fort? Som det nu är går det ju fortare att bränna över filerna på en skiva och gå över med dem.... Finns det några andra trix?

Nix, det snabbaste är att dra en kabel mellan dem.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-24 10:02

Se där ett trix jag inte tänkte på. Tack! (jag sparar lite skivor också)

1
Bevaka tråden