Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibland omöjligt att lista nya inlägg på hela 99.se

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-22 10:45

Har jag exempelvis valt /mac, och sedan klickat på 99.se så slussas jag till förstasidan, helt korrekt. Men det ligger tydligen en session (eller kortlivad cookie) som säger att jag fortfarande är inne på 99.se/mac. Klickar jag sedan på Forum > nya inlägg så får jag bara upp nya inlägg på 99.se/mac (om jag inte ser fel). Hur mycket jag än vill så får jag inte komma in på 99.se (utan underforum) utan att manuellt döda sessionen.

Ni kan testa genom att klicka på exempelvis /webb och sedan försöka få alla nya inlägg på hela 99.se.

Enda lösningen mot detta verkar att vara att rensa cookies, (kanske räcker att logga in/ut - det orkar jag inte prova). Eller att helt enkelt inte surfa in här innan sessionen dött ut, något som jag nästan aldrig kan hålla mig ifrån. Det har hänt mig ett flertal gånger att jag helt missat vissa intressanta trådar på grund av detta.

Eftersom Mac OS X aldrig stänger ner webbläsaren och dödar sessioner om man inte aktivt avslutar programmet, så skulle jag gissa att de mest drabbade av detta är Mac-användare.

Det jag vill säga är att länken till 99.se borde sätta session om att jag inte har något underforum aktivt, på samma sätt som de andra flikarna sätter en session om att denna underavdelning är aktiv.

  • Medlem
  • 2007-06-22 10:49

http://www.99.se/search.php?do=getdaily&exclude=0 fungerar iofs för att lista inlägg från hela 99.se, men buggen du skriver om finns helt klart där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-22 11:07
Ursprungligen av jgb:

http://www.99.se/search.php?do=getdaily&exclude=0 fungerar iofs för att lista inlägg från hela 99.se, men buggen du skriver om finns helt klart där.

Bra, då har jag tillfällig lösning, fast 'getnew' istället för 'getdaily' för min del.

  • Medlem
  • 2007-06-22 11:08

Misstänkte att det var getnew du var ute efter, men jag kommer aldrig ihåg var man hittar den.

1
Bevaka tråden