Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom lite segt hur speeda up?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har kört med iView MediaPro nu ett tag men söker efter ett annat program nu.
Provade Adobe Lightroom och gillar hur programmet fungerar utom på en punkt, nämligen att det känns lite väl segt att bläddra mellan bilderna. Det tar 2-3 sek från att jag tryckt fram nästa bild...: confused:

Antar att det kan gå att välja bort en och annan funktion men jag har ej riktigt lyckats, kanske det har med cache att göra?

Jag har en PowerBook G4 12"

Machine Model: PowerBook6,8
CPU Type: PowerPC G4 (1.2)
Number Of CPUs: 1
CPU Speed: 1.5 GHz
L2 Cache (per CPU): 512 KB
Memory: 1.25 GB
Bus Speed: 167 MHz
Boot ROM Version: 4.9.0f0

Och visst den är ju inte från igår men det måste finnas en inställning som gör att bläddringen går snabbare än 2-3 sek

Kan bara hoppas på er då jag helt fastnat i sirap

Mvh Anders

Snabbare disk är nog enda sättet såvitt jag vet.

Jag tror problemet är G4 processorn i kombination med för lite internminne och långsam disk. Jag antar att du har lite bilder i arkivet som du bläddrar mellan.

Hade en exakt likadan dator fram tills i höstas och nu kör jag MacBook Pro 15" 2.16GHz med 3GB RAM. Den är snabbare. Mycket, mycket snabbare.

Hmm jag hade hoppats på någon smart funktion som kunde skala av lite av allt extra, så att det kunde gå lite snabbare att sortera bilderna. Jag har inte tålamod att sitta och vänta i 2 sek på varje bild att bli skarp.

Gillar upplägget i LR

Nu kanske jag får uppgradera datorn istället

Senast redigerat 2007-06-22 10:48
1
Bevaka tråden