Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att importera i Parallels

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har nyss installerat både Parallels och XP i Macbooken och det körs utan problem. Anledningen till att jag överhuvudtaget har XP på min Mac är att jag måste köra Iriver 3 plus i Xp för att kunna överföra filer och musik rätt.

Så till min fråga hur gör jag för att importera mitt itunesbibliotek från OSX till XP genom Parallels? Eller måste jag flytta över filerna till XP? Går det på något annat smidigt sätt?

Tack på förhand

Edit: Fixade åäö i inlägget. /ohennig

Senast redigerat 2007-06-19 14:58
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2007-06-19 13:34

Kan du inte bara skapa en "Shared Folder" och peka den till ditt iTunesbibliotek på Macsidan? Därifrån kan du sedan importera mha Iriver-programvaran. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Iriver, men det borde gå.

Fixa gärna åäö också om det är i Parallels du har de problemet

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-19 14:29

Eller så går du in på www.rockbox.org och frågar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-19 14:59

Varför inte bara dela ut musiken i iTunes? Då borde den komma upp i iTunes i XP...

"Kan du inte bara skapa en "Shared Folder" och peka den till ditt iTunesbibliotek på Macsidan? Därifrån kan du sedan importera mha Iriver-programvaran. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Iriver, men det borde gå."

Hur och var (i XP eller OSX) ska jag skapa en "Shared Folder" i så fall? Iriver programmet fungerar för övrigt bara i XP.

"Eller så går du in på www.rockbox.org och frågar..."

Vad är det för program? Min iriver (som kommer på posten i dagarna) är en e10 och det såg inte ut som den modellen stöds .

"Varför inte bara dela ut musiken i iTunes? Då borde den komma upp i iTunes i XP..."

Det finns inget itunes i XP:t, jag måste kanske installera det där och testa..

Jag kan tillägga att jag är lite grön på Parallels om det inte redan märkts.:">

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2007-06-20 13:59

1. Starta Parallels.

2. Gå till Edit menyn och välj "Virtual Machine..."

3. Välj Shared Folders under Recource.

4. Klicka på + tecknet ovanför "Share Windows drives".

5. Ge foldern ett namn där det står Name: Untitled, ex. Musik.

6. Tryck på "Choose..."-knappen och välj sedan din iTunesmapp. tryck därefter på OK för att stänga fönstret för "Shared Folders" och tryck OK igen för "Configuration Editorn".

7. Starta upp Windows (den gröna pilen).

8. På Skrivbordet i Win XP ska det nu finnas en datorliknande symbol som heter "Parallels Shared Folders". Öppna den och i där hittar du din Shared Folder "Musik".

9. Starta iriver-programmet och importera musiken.

Lycka till!

Nu hajjar jag det, stort tack.

1
Bevaka tråden