Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.10 är här!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-20 22:29

10.4.10-uppdateringen rekommenderas för PowerPC- och Intel-baserade Mac-datorer med Mac OS X Tiger. Uppdateringen innehåller allmänna förbättringar av operativsystemet, liksom särskilda buggfixar eller kompatibilitetsuppdateringar av följande program och tekniker:

- RAW-kamerastöd
- Läggning på och borttagning av externa USB-enheter från skrivbordet
- Stöd för program från andra tillverkare
- Säkerhetsuppdateringar

Du hittar mer information om uppdateringen på den här adressen: http://www.info.apple.com/kbnum/n305533-sv.
Du hittar mer information om säkerhetsuppdateringar på den här adressen: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798-sv.

Yes!!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-20 22:36

Fungerar fint för mig!

Jopp inga problem här heller..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-20 22:43

På den här adressen är det 72Mb.
http://www.apple.com/support/downloads/
I min uppdaterare bara 45Mb.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

På den här adressen är det 72Mb.
http://www.apple.com/support/downloads/
I min uppdaterare bara 45Mb.

Yes!!

Jag är rätt säker på att anledningen till att du ser olika storlekar är att din uppdaterare känner av vad du har innan och vet vad den behöver uppdatera. Apples supportsida utgår från ett "nolläge", dvs att man kanske updaterar från någon tidigare version eller inte har kört alla andra uppdateringar. Maximalt 72Mb borde det kanske stå på den

/™

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-20 23:03

Undrar om man någonsin kommer att få se iSync fungera med m600i :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-20 23:18

Inga problem här heller.

Ursprungligen av d99gnu:

Undrar om man någonsin kommer att få se iSync fungera med m600i :/

Skulle tro att det är kört med UIQ3-stöd för Tiger i alla fall. Får väl hoppas på att det kommer en lösning i Leopard. Annars får man väl byta till en iPhone.

iBook G4: 22,1 MB

Ursprungligen av Redglittercoffin:

iBook G4: 22,1 MB

Ska vi gissa! Apple slutar underhålla och pusha .Mac och samarbetar med Yahoo! för liknande tjänst.

På apples hemsida har .Mac en mindre framskjuten roll nu och det senaste som hände var att Apple strartade "grupper" i stil med de som Yahoo har (köpt på sig) vad!

Jag har förvisso .Mac men skulle ändå vara mer nöjd om man fick den nyttan av synkfunktioner mm. utan ett betalgränssnitt. Har man inte .Mac kan man inte använda Tigers alla funktioner. Har man inte Tiger kan man inte använda .Mac fullt ut. Jag har tidigare påpekat för Apple att senaste OSX borde ingå i .Mac-tjänsten pga av det senare. Det snabbar upp systembyte och Apple får betalt i lojala prenumeranter.
Men nu tror jag de droppar hela iden till Yahoo!

MR

  • Medlem
  • 2007-06-21 10:58
Ursprungligen av Redglittercoffin:

iBook G4: 22,1 MB

Samma lika. Fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 11:17

Safari krashar hela tiden och då menar jag hela tiden.... Kan ni t ex komma in på smhi.se utan att Safari lägger av?

Har reparerat skivrättigheter och startat om ett par gånger utan förbättring. Sitter på en MacBook Core 2 Duo, 2Ghz/2Gb/120GB. Kör med Safari 2 kan tilläggas, har inte uppdaterat till preview´n på den här datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 12:05
Ursprungligen av rk:

Safari krashar hela tiden och då menar jag hela tiden.... Kan ni t ex komma in på smhi.se utan att Safari lägger av?

Har reparerat skivrättigheter och startat om ett par gånger utan förbättring. Sitter på en MacBook Core 2 Duo, 2Ghz/2Gb/120GB. Kör med Safari 2 kan tilläggas, har inte uppdaterat till preview´n på den här datorn.

Fann lösningen till sist. Om man kör med SafariPlus måste denna uppdateras till version 1.5.1. Det finns nu även en version av SafariPlus till Safrai 3 Public Beta.

http://web.mac.com/jrc/SafariPlus/

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-06-22 08:38
Ursprungligen av rk:

Fann lösningen till sist. Om man kör med SafariPlus måste denna uppdateras till version 1.5.1. Det finns nu även en version av SafariPlus till Safrai 3 Public Beta.

http://web.mac.com/jrc/SafariPlus/

Tack för det. Höll på att bli galen direkt av denna uppdateringen...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-21 09:08

Funkar perfekt!

En glad nyhet är att Apple WWAN Support nu funkar för oss med Novatel XU870-kort för uppkoppling via 3G.

På min kontorsdator hoppade inställningsassistenten igång när jag hade loggat in, precis som om jag startade datorn för första gången. Min egen skrivbordsbild syntes dock i bakgrunden och när jag stängt av assistenten så var allt som vanligt igen - tror jag i alla fall.

Har kört in det på två datorer så här långt (tre egentligen, men min privata hann jag inte starta om innan det var dags att gå till jobbet).

Är det bara jag, eller har dom äntligen ordnat problemet med för hög ljud-volym i imac 24"??
Innan uppdateringen tyckte jag att även lägsta volymen ofta var för hög. Men nu motsvarar volymen vid 5 "pluppar" ungefär den volym som tidigare var vid 1 plupp.

SKÖNT!!

Ursprungligen av C_Strandberg:

Är det bara jag, eller har dom äntligen ordnat problemet med för hög ljud-volym i imac 24"??
Innan uppdateringen tyckte jag att även lägsta volymen ofta var för hög. Men nu motsvarar volymen vid 5 "pluppar" ungefär den volym som tidigare var vid 1 plupp.

SKÖNT!!

Och på min macbook så finns det äntligen lite högre volym att tillgå, även vid max innan så var det aldeles för lågt! nu när man kör max volym så blir det så att högt högtalarna klarar utan att låta illa för mycket.

/KL

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 13:35
Ursprungligen av krilu_kelin:

Och på min macbook så finns det äntligen lite högre volym att tillgå, även vid max innan så var det aldeles för lågt! nu när man kör max volym så blir det så att högt högtalarna klarar utan att låta illa för mycket.

/KL

Jaaa! Det verkar så (i alla fall på mitt tysta kontorsrum).
Högsta volymen var en av de saker jag tyckte var skralt när jag bytte från PB 12" till MB.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-21 10:50

Min MacBook Pro CD startade om två gånger. Det har väl hänt en gång tidigare, men då var det påannonserat från Apple i själva uppdateringen. Nu hittar jag inget i dokumentationen som det länkades till tidigare i tråden.

Min 24" startade också om 2 ggr... och allt funkar finfint!

Yahoo kommer ju finnas i iPhone så det känns rimligt.

För mig fungerar Safari bra. Har testat flera sidor och alla fungerar som vanligt verkar det som.

Är inte Exposé lite snabbare?

  • Medlem
  • 2007-06-21 15:15
Ursprungligen av Snabeldrake:

Är inte Exposé lite snabbare?

När du säger det upplever jag också att Exposé har blivit lite kvickare, även minimeringseffekten (anden i flaskan) & dock känns lite rappare. Det på min iBook G4 1,33, 1gig. Huruvida detta rör sig om totalt placebo eller inte låter jag dock vara osagt

Ursprungligen av FrrH:

När du säger det upplever jag också att Exposé har blivit lite kvickare, även minimeringseffekten (anden i flaskan) & dock känns lite rappare. Det på min iBook G4 1,33, 1gig. Huruvida detta rör sig om totalt placebo eller inte låter jag dock vara osagt

Eller också så är det bara omstarten som gör det?

  • Medlem
  • 2007-06-21 18:08
Ursprungligen av rikard.agren:

Eller också så är det bara omstarten som gör det?

Hah, ja, kanske.

Jag skriver ju att det mycket väl kan vara placebo. Fast om man ser till tråden är det i så fall fler än jag som käkar sockerpiller

Bevaka tråden