Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Airport Extreme och skrivare som försvinner

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-16 20:32

Hej!

Har en Hewlett Packard PSC 1510 skrivare som är inkopplad i USB-fördelare som är kopplad till USB-insticket på min Airport Extreme.

Installerade den och allt fungerade direkt, problemet är att vid en viss tids inaktivitet och jag därefter försöker skriva ut igen så fungerar det inte. Den enda lösningen är att gå in i Airport-verktyget för att sedan ta bort skrivaren och aktivera den igen. Varför tappar den kontakten?

Kör genom med bonjour om det är någon hjälp.

Tack på förhand
/Frank

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-21 09:35

Samma problem här med nyinstallerad AirPort Extreme!
Löste det sig för dig Fralle?

Har samma problem när jag stänger av skrivaren, det enda som hjälper är att dra ur nätsladden och i igen så hittar den skrivaren...
Roffe

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-21 12:00
Ursprungligen av Roffe Dugse:

Har samma problem när jag stänger av skrivaren, det enda som hjälper är att dra ur nätsladden och i igen så hittar den skrivaren...
Roffe

.....till APE'n eller skrivaren..........?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-11 08:48
Ursprungligen av Roffe Dugse:

Har samma problem när jag stänger av skrivaren, det enda som hjälper är att dra ur nätsladden och i igen så hittar den skrivaren...
Roffe

Efter att på något sätt fått Parallells Win XP och Bonjour for Win att känna av min till AIrPortExtreme kopplade skrivare prövade jag med att stänga av skrivaren. Och då fanns den inte där igen vid uppstart.
Roffes och Franks tips om att dra ur nätsladden ur APE'n hjälpte även mig! Visserligen finns det energisparfunktion men ska skrivaren verkligen behöva stå på för att APE ska göra sitt jobb?!

Jag drog ut sladden till AE.

/Roffe

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-22 00:02

Stänger av och tappar alla tidigare kontakter med skrivaren efter uppstart!
Vad är det för dravel jag lagt pengar på (=AirPOrt Extreme)?! Nödgas jag gå tillbaka till min gamla AirPort Express?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-22 00:26

...och när jag återigen ska försöka lägga till min skrivare (OKI C5700) får jag:
"error -50 paramErr: error in user parameter list"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-07-11 10:27
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-11 11:37
Ursprungligen av Macus:

Uppgraderat men dessvärre utan positivt resultat.

1
Bevaka tråden