Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur Exporterar man iPhoto bibliotek oförärndrat?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-20 19:09

Jag har köpt en ny dator och skall nu exportera mina iPhoto bilder och rullar.

Hur exporterar jag bilderna så att allt (album, förbättringar på bilder osv.) följer med till den nya datorn?

Jag ser tre alternativ under export. Använd filnamn, titel och albumnamn. Vad skall jag använda?

Hoppas att någon snart kan hjälpa mej med detta eftersom den gamla datorn snart försvinner och jag inte få den nya förrän i slutet av nästa vecka.

Du flyttar bara hela iPhoto Library mappen till den nya datorn och lägger den i mappen Bilder. Håll nere alt-knappen när du startar iPhoto och välj "Välj bibliotek..."

  • Medlem
  • 2007-06-20 20:50

Tack!!!

Jag skall prova det.

Rickards svar är nog enda sättet, jag vet inget sätt att exportera hela bibliotek med ändringar, metadata osv.

Med alla fina funktioner i Aperture hoppas man att nästa version av iPhoto får lite bättre möjligheter på det här området.

  • Medlem
  • 2007-06-20 21:35

Följer inte ändringar och metadata med när man kopierar över mappen iPhoto library?

Ursprungligen av MP:

Följer inte ändringar och metadata med när man kopierar över mappen iPhoto library?

Jo de gör de. Har gjort det flera ggr själv.

Ursprungligen av MP:

Följer inte ändringar och metadata med när man kopierar över mappen iPhoto library?

Jo, det var därför jag skrev att Rickards förslag var enda sättet att få med det.

1
Bevaka tråden