Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in knappar på Logitech MX518?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-20 22:19

Jag har en Logitech MX518 och när jag börja använda den, så kunde jag använda sidoknappar för olika fönsterkommandon, t ex fönsterhantering som man har med knapparna F9-11 på tangentbordet. Men när jag ominstallera datorn, så försvann detta.

Hur ställer jag in detta? Har kollat i Systeminställningar och Tangentbord & mus. Men hittar inga tillval som kan ställa in dessa sidoknappar.

Använder senaste OSX.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-20 22:28

Du måste installera drivers till musen för att kunna ställa in dom knapparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-20 22:30
Ursprungligen av Creops:

Du måste installera drivers till musen för att kunna ställa in dom knapparna.

Menar du drivrutiner? Men det verkar inte finnas drivrutiner för osx, bara windows...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-20 22:43

Aaah, nu hitta jag var jag skulle ställa in dessa knappar. Det är ju under Systeminställningar och sedan Exposé. Då var det löst.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-20 22:42

Sant, men ladda ner den som är för MX510 istället. är nästan 100 på att den oxå fungerar.
http://www.logitech.com/index.cfm/428/832&cl=se,sv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-20 22:48
Ursprungligen av Creops:

Sant, men ladda ner den som är för MX510 istället. är nästan 100 på att den oxå fungerar.
http://www.logitech.com/index.cfm/428/832&cl=se,sv

Tack för tipset. Det löste sig. Kunde ställa in sidoknapparna via Exposé. Visste att jag hade ställt in dem där förut, men hade glömt bort det.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-06-21 14:34
Ursprungligen av Creops:

Sant, men ladda ner den som är för MX510 istället. är nästan 100 på att den oxå fungerar.
http://www.logitech.com/index.cfm/428/832&cl=se,sv

Jag testade att ta hem drivarna för mx510 till min mx518, eftersom det inte finns några mac-drivers till mx518 vilket jag inte tänkte på när jag köpte den tyvärr.
Så jag installerade Logitech Control Center men den hittar inte min mx518, nån som har några tips på hur jag ska göra?

Har googlat osv men hittar inget annat nyttigt som hjälper mig, jag har startat om efter installation av logitech CC men den enda skillnade jag märker nu är att pekaren flyger fram över skrivbordet med samma hastighet som tidigare, enda försämringen jag märker är att den scrollar webbsidor väldigt sakta även fast jag har på högsta hastighet. Mindre problem, men ändock skumt.

Märkte precis att jag kan byta hastighet on the fly med 2 knappar på den, mycket smidigt. Bakåt och framåt funkar dock inte, det tycker jag är så smidigt när man surfar tex.

Jag vill ju inte byta ut den nu för jag gillar den och den ligger bra i min hand.
Nu har jag dashboard på scrollhjulsknappen, väldigt smidigt istället för att åka upp i ena hörnet. Men jag vill ju nyttja de andra knapparna också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 15:49

Jag testade att ta hem drivarna för mx510 till min mx518, eftersom det inte finns några mac-drivers till mx518 vilket jag inte tänkte på när jag köpte den tyvärr.
Så jag installerade Logitech Control Center men den hittar inte min mx518, nån som har några tips på hur jag ska göra?

Har googlat osv men hittar inget annat nyttigt som hjälper mig, jag har startat om efter installation av logitech CC men den enda skillnade jag märker nu är att pekaren flyger fram över skrivbordet med samma hastighet som tidigare, enda försämringen jag märker är att den scrollar webbsidor väldigt sakta även fast jag har på högsta hastighet. Mindre problem, men ändock skumt.

Ursprungligen av Potah:

Märkte precis att jag kan byta hastighet on the fly med 2 knappar på den, mycket smidigt. Bakåt och framåt funkar dock inte, det tycker jag är så smidigt när man surfar tex.

Jag upptäckte också nyligen de två knapparna för att ändra hastigheten för muspekaren. Sidoknapparna som egentligen är framåt och bakåt när man surfar, använder jag nu till hantering av fönster i Exposé. Smidigt det också.

Jag vill ju inte byta ut den nu för jag gillar den och den ligger bra i min hand.
Nu har jag dashboard på scrollhjulsknappen, väldigt smidigt istället för att åka upp i ena hörnet. Men jag vill ju nyttja de andra knapparna också.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-06-21 17:59

USB Overdrive är ett hjälpmedel för "ickesupportade" råttor.

Ursprungligen av Potah:

Så jag installerade Logitech Control Center men den hittar inte min mx518, nån som har några tips på hur jag ska göra?

Ta bort Logitech Control Center, och installera SteerMouse i stället:
http://plentycom.jp/en/steermouse/download.html

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-22 01:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ta bort Logitech Control Center, och installera SteerMouse i stället:
http://plentycom.jp/en/steermouse/download.html

Bra tips, synd att den kostar pengar.

1
Bevaka tråden