Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5-an vill inte vila!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu råkat ut för ett problem jag aldrig sett förut. Min PoweMac G5 dualcore vill sen ett par dagar inte gå i vila. Jo, den går i vila, hårddisken stannar, skärmen släcks i ungefär 1 sekund, sen vaknar den upp av sig själv igen. Spelar ingen roll om jag försöker manuellt eller med timerbaserade gå-i-vila-program.
Jag antar att det är någon ändrad inställning i något program, eller en ny installation av något program som spökar. Men kan någon tipsa mig om var jag ska börja leta?

Det finns andra trådar som redan besvarar det här. Det kan vara inställningar i energy saver, bluetooth osv. Leta i forumet.

Jo, jag började med det. Men hittade inget som var matnyttigt. Bluetooth har jag kollat, energisparinställningarna likaså. Det fanns där en kryssruta för att datorn skulle vakna på LAN-anrop, den kryssade jag ur. Men problemet kvarstår. Tyvärr!

Något anslutet till USB? (förutom tangetbord och mus?) USB förlängning?

Mvh

Ursprungligen av Larsal:

Jo, jag började med det. Men hittade inget som var matnyttigt. Bluetooth har jag kollat, energisparinställningarna likaså. Det fanns där en kryssruta för att datorn skulle vakna på LAN-anrop, den kryssade jag ur. Men problemet kvarstår. Tyvärr!

Så du har redan testat att resetta SMC? Och klickat ur att Bluetooth får väcka datorn?

1
Bevaka tråden