Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta webshop

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-19 12:03

Tjenare!
Ska starta en webshop på hemsidan och söker där altvernativ på vad jag ska välja.
Har kollat på joomla och finns ju en hel del webshoppar där.
Någon som har några tips på var man kan hitta något riktigt bra.. gärna gratis

http://www.virtuemart.net <-- Webshop som fungerar tillsammans med Joomla. Jag har jobbat mycket med Virtuemart, tex har jag fått FileMaker Pro att prata med den.

Men starta webbshop är ett projekt med många facetter, så det är lite svårt att ge en rekommendation på lite info.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-27 12:44
Ursprungligen av Taz_1999:

http://www.virtuemart.net <-- Webshop som fungerar tillsammans med Joomla. Jag har jobbat mycket med Virtuemart, tex har jag fått FileMaker Pro att prata med den.

Men starta webbshop är ett projekt med många facetter, så det är lite svårt att ge en rekommendation på lite info.

Är nu hyffsat klar med webshopen. Det jag inte hittat hur man gör (om man nu kan göra det) är att lägga ihop flera produkter till ett paket med specialpris. Går det?
Har 4 produkter som man ska kunna köpa ihop till ett rabbatterat pris.

Allt måste ske så det blir rätt på ordern då ordern alrig når oss utan går direkt till leverantören.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-27 14:35

Ok. tack!
löste det nu genom att göra en ny produkt och sedan sätta ett attribut med "Paketet innehåller: protein, gainer, vattenflaska" osv så ser ju leverantören vad som ska ingå.

En fråga till.. du verkar ha koll på detta.. När man ska göra en beställning, och regga sig som ny kund så får man ju upp massa fält att fylla i.. går det att ställa in någonstans vilka fält som ska synas? vill tex inte ha med mellan namn osv. tack för snabba svar!

1
Bevaka tråden