Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InLife öppnar ny butik på Sergels Torg i Stockholm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konkurrensen mellan Stockholms Appleåterförsäljare blir hårdare för varje månad

Vi skrev nyligen att Macoteket öppnar butik i fd Debenhams gallerian på Drottninggatan i centrala Stockholm. Nu berättar Dan Rubach, VD för InLife, att dom satsar på en ännu bättre läge!

På Sergels Torg i Kulturhuset - granne med Designtorget - alldeles intill både T-centralen och Gallerian / NK öppnar man till hösten sin nya butik!

Hemsidan http://inlife.se/ är ännu inte uppdaterad med nyheten.

Julen 2007 kommer vi inte ha färre än åtta Apple Premium Rellers i Stockholm!

InLife
- Sveavägen
- Sergels Torg

Macoteket
- Birger Jarlsgatan
- Drottninggatan (SOUK)
- Sundbyberg

Humac
- Västermalmsgallerian

MacSupport
- Sickla köpstad

InWarehouse
- Birger Jarlsgatan

Utöver dessa butiker finns även följande återförsäljare med mindre butiksytor:

MacRent
- Birger Jarlsgatan

YFO
- Brännkyrkagatan

Redagruppen
- Västmannagatan

Glada tider för den som vill besöka en Macbutik. Galet vad mycket som hänt sedan 22:a Mars 2003 då vi avslöjade landets första Apple Concept Store (InLife).

Sen tillkommer den premium reseller som ska öppnas i nya gallerian på Anna Linds torg (nuvarande Åsötorget). Står bar "Apple store" än så länge så vem som ligger bakom vet inte jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-17 05:23

Jajävlar. Det var bara några år sedan som det i princip inte fanns en enda äkta Mac-butik i hela Sverige, bortsett från några som skulle kunna hamna i den nedersta kategorin där (YFO, PCSuperstore, NK m.fl.).
InLife var väl de första att öppna på Birger Jarlsgatan, så sent som 2003-2004 väl? Och nu öppnar det en handfull nya butiker varje år. Macoteket på Drottninggatan, Macforum på Götgatan och InLife på Drottninggatan också kommer nu – alla under 2007 och då har vi bara räknat i Stockholm! De ligger t.o.m. på riktigt attraktiva platser.

Det är helt sjukt att det fortfarande finns folk (även proffs) som på allvar säger att Apple är på väg bort och kommer att ha försvunnit om några år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-18 17:11

Minns ni att vi även själva på 99mac funderade ett tag på att starta butik...

Ursprungligen av Clavius:

Minns ni att vi även själva på 99mac funderade ett tag på att starta butik...

Kul att se dig här igen Clavius!

Här är tråden:
http://www.99.se/allt-om-mac/2130-coop-applestore.html

Kolla kommentarerna. Vi hade varit miljonärer allihopa om vi startat (framförallt om vi lagt pengarna på Appleaktier)

OT: Man vet att man hängt här för länge när det känns nostalgiskt när ett nick från förr börjar skriva igen. Hej Clavius.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-19 04:24

Haha allt i den där gamla tråden var verkligen mitt i prick.
Tex att butiken borde ligga på Kungsgatan eller på Sveavägen mellan Adolf Fredriks kyrka och Sergels torg. När tråden ovan skrevs fanns det bara nån äcklig mattbutik eller nåt där på Sveavägen, men nu ligger både Webhallen, InLife och (fram till nyligen) Mycom där. Och de två förstnämnda går riktigt bra.

Om man sedan läser vidare i den gamla tråden och jämför med den här tråden, ser man att de på inLife mycket väl kan ha fått sin inspiration därifrån.

Nic, diggar Inlife stenhårt... 9 av 10 ggr så har sakerna i lager när jag behövt dem vilket jag inte alltid kan säga om konkurrenterna..

Ursprungligen av screwpull:

Nic, diggar Inlife stenhårt... 9 av 10 ggr så har sakerna i lager när jag behövt dem vilket jag inte alltid kan säga om konkurrenterna..

Kombinationen inLife och Webhallen vägg-i-vägg är rätt klockren. Chansen är stor att man går därifrån med det man ville ha.

Faktiskt.. Gillar webhallen. De är som Systembolaget med det hela konceptet. Eftersom jag jobbat på bolaget i många år tidigare så diggar jag det lite (föredrar dock självbetjäning alla ggr). Skillnaden är att folk inte gnäller lika hårt för det kan inte klaga på att det är statligt utan snällt ställer sig i kö

Vidare har webhallen kanonpriser och allt går oftast snabbt och enkelt. Skiter i hur det ser ut där.

1
Bevaka tråden