Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att installera Safari.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är med största sannolikhet en klantskalle, men jag begriper inte varför jag har ett rött utropstecken på min HD och inte kan installera Safari. Tacksam för goda råd.

  • Medlem
  • 2007-06-17 15:42

Reparera diskens behörigheter i verktygsprogrammet Skivverktyg så kanske det lossnar.

Testat utan framgång.

Tjena! jag har samma problem..tacksam för svar...

  • Medlem
  • 2007-06-17 21:29

Kör ni instllationen från ett adminkonto?

  • Medlem
  • 2007-06-18 12:15

Jag har samma problem...

eftersom det är jag som är admin så borde jag göra det ja..

  • Medlem
  • 2007-06-23 10:52

Jag hade döpt om appen till Safari 2.0, efter att ha bytt namn till original "Safari" så kunde jag installera betan...

jag säger bara LOL!

hade exakt samma problem, vägrade installera ÖHT!
Skulle precis skriva en hjälp!-tråd när jag snubblade in på denna.

Hade döpt om min också, men bytte nu tillbaka och säkerhets-kopierade appen istället och nu installerades det fint.

Så om det är fler som har problem, kolla namnet på safari och kanske också program-mappens namn.

Har samma problem. Får ett rött utropstecken på hårddisken när jag ska installera beta. Fattar inte hur jag ska döpa om appen. Har döpt om skivavbilden till safari. Men det funkar inte att ändra namn på installationspaketet. Nu är jag hänvisad till Firefox. Suck.

  • Medlem
  • 2007-06-26 09:52
Ursprungligen av Ulf Boström:

Har samma problem. Får ett rött utropstecken på hårddisken när jag ska installera beta. Fattar inte hur jag ska döpa om appen. Har döpt om skivavbilden till safari. Men det funkar inte att ändra namn på installationspaketet. Nu är jag hänvisad till Firefox. Suck.

Det är alltså viktigt att det BEFINTLIGA Safariprogrammet (som du redan har på datorn) heter enbart "Safari" och ligger i mappen som heter "Program"... (mitt program hade jag döpt om till "Safari 2.0" för att kunna skilja mellan olika versioner...och då funkade alltså inte 3.0 installationen)

I desperationen har jag slängt allt med Safari. Var får jag tag i Safari 2.x att installera om?

Det har löst sig. Jag hittade ett safari 2.4 och la in i programmappen. Installerade sedan om safaribetan på det. Nu funkar det fint.

1
Bevaka tråden