Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enheten matades inte ut på ett korrekt sätt...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-15 20:48

Okej.. Jättebra funktion. Men min USB-anslutna minneskortsläsare tycker jag kanske inte borde ingå, då jag ploppar i och ur kortet ofta..och varje gång blir jag lika irriterad

I-Landsproblem? Kanske det, men ändock retligt. Kan man stänga av detta?

Känner inte till att det skulle vara möjligt att stänga av det. Varför inte mata ut minneskortet korrekt, enklaste sättet att slippa dialogrutan.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-15 21:07

Varför inte? Klart osmidigt tycker jag. Antingen dra ner den till docken eller högerklicka... Jag är en nybliven switcher och det finns faktiskt saker som är omständigare med OS X har jag förstått. Men på det hela taget så känns det bra. Får helt enkelt igonerar varningsrutan...den försvinner visst efter ett tag..

Ursprungligen av Jeppe_E:

Varför inte? Klart osmidigt tycker jag.

Det finns ju där av en anledning, för att du inte ska riskera att dator skriver till kortet precis när du drar ut det, eller om det finns öppna filer på kortet. Det är likadant för alla monterade enheter, vare sig det är en extern hårddisk, nätverksenhet eller minneskort. Om du drar ut det medan datorn skriver till det riskar du all data på kortet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-15 21:39

Det är väl ingen skillnad mot Windows. Där måste man ner i "Icon tray" occh klicka för säker utmatning.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-15 21:54

Nix... Windows har i varje fall aldrig varnat på min dator.

DU kan ju faktiskt trycka på den lilla eject-ikonen brevid enheten i Finderfönstrets sidofält. Lättare än så blir de ju knappast.

Ursprungligen av Johan S:

DU kan ju faktiskt trycka på den lilla eject-ikonen brevid enheten i Finderfönstrets sidofält. Lättare än så blir de ju knappast.

När jag laddar över musik till mobilen klickar jag både på eject på minneskortet och eject på telefonen + att jag kollar så att et står på telefonen att den gått ur filöverföringsprofilen men får ändå alltid upp "enheten matades inteut på korrekt sätt......."-rutan så så lätt är det inte alltid.

Ursprungligen av don tobleone:

När jag laddar över musik till mobilen klickar jag både på eject på minneskortet och eject på telefonen + att jag kollar så att et står på telefonen att den gått ur filöverföringsprofilen men får ändå alltid upp "enheten matades inteut på korrekt sätt......."-rutan så så lätt är det inte alltid.

Har du en K800? Min mor har en sådan och får alltid samma problem, det är något bugg av något slag.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-06-26 06:10
Ursprungligen av Adrian B:

Har du en K800? Min mor har en sådan och får alltid samma problem, det är något bugg av något slag.

Jag har en W810 och har samma problem. En Sony Ericsson-bugg förmodligen ja..

Äpple och E matar ut den, om du inte orkar dra ner den till papperskorgen.

Ännu en som borde stannat vid sin PC

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-17 23:44
Ursprungligen av Pocahontas:

Ännu en som borde stannat vid sin PC

Ja, jag förstår att det är en öm tå att kritisera den allsmäktige...

Förresten så sitter jag på en PC.. Att den är laddad med OS X istället hör väl inte hit eller?

Men det är ett fritt land, så du får gärna tycka som du gör.. Så kan jag tycka vad jag vill om dig

Jag är mer än nöjd med mina macar... Försöker bara att vänja mig vid dem och det går bara bättre och bättre. Men som jag sa.. ett I-landsproblem. Jag har inga problem, men det verkar du ha, eftersom du hänger upp dig på mina "problem".

Sjovall: Toppen! Arbetar mycket med tangentbordet, så det kommer nog att bli framtidens melodi.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-26 06:29
Ursprungligen av Pocahontas:

Ännu en som borde stannat vid sin PC

Så jäkla tramsigt sagt.

1
Bevaka tråden