Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gjorde världens kap precis! Macbook Pro C2D!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-16 14:52

Köpte dena härligheten precis: http://www.tradera.com/Macbook_PRO-auktion-44635279

Jag tyckte allt lät konstigt. Det är en Core Duo, men den har 802.11n, då måste det ju vara en
Core 2 Duo, buden låg bara på 7000 så jag la maxbud på 10 000kr. Tänkte att andra också
skulle fatta att det var en Core 2 Duo och inte den äldre modellen. Men fasen, jag får den för 9400kr!!. Den är köpt i slutet på 2006 så det är massa garanti kvar. plus att han drar av 400kr för att han inte hittar kontrollen. Den avänder man ju inte ändå.. Shit. Bästa dealen i hela livet!

Det tråkiga är att tjejen ska ha den.

Bara att grattulera!

Låter helt galet bra! Är du säker på att det inte är en Core Duo och fel i beskrivningen ang 802.11g/n?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-16 18:00

Av beskrivningen att döma (och bilden) så är det den äldre Core Duo modellen. Men bra affär i vilket fall som helst!

Är den köpt i slutet av 2006 så är det väl en C2D?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-16 18:55

Det är en Core 2 Duo, han sa att han köpte den ny i slutet av 2006. Den har ju firewire 800 plus 802.11n. Det har väl inte de tidigare 15" modellerna?

Vad brukar denna datorn gå för? Är lite intresserad hur bra kap jag(min flickvän ) gjort.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-16 19:04
Ursprungligen av pierrer:

Det är en Core 2 Duo, han sa att han köpte den ny i slutet av 2006. Den har ju firewire 800 plus 802.11n. Det har väl inte de tidigare 15" modellerna?

Core Duo-modellen hade inte 802.11n eller FW800, nej, men Core 2 Duo såldes heller inte med 80 GB hårddisk. Konstigt.

Dvs ungefär samma som kostar 13200+moms ny? Tja, det är ett bra pris men så tokbilligt är det väl inte? Snarare ungefär vad den borde kosta. Den är ju faktiskt begagnad. Vettigt pris, klart du skall vara nöjd men det kan säljaren också vara.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Dvs ungefär samma som kostar 13200+moms ny? Tja, det är ett bra pris men så tokbilligt är det väl inte? Snarare ungefär vad den borde kosta. Den är ju faktiskt begagnad. Vettigt pris, klart du skall vara nöjd men det kan säljaren också vara.

jämföra en moms-vara mot en icke momssmittad...?

alla har vi väl inte företag?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-16 19:20

Ringde honom precis, jag frågade lite angånde all fakta, att processorhastigheten inte stämmer ihop med 802.11n osv. Då svarade han direkt att det inte var något 802.11n i den och att det var en core duo. Han sa att jag kunde ångra mig så han kunde lägga upp datorn på tradera igen. Har han kanske insett att han skrivit fel?

Är det fortfarande billigt om det är en Core Duo?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-16 19:22

Vänta tills den kommer innan du blir för upphetsad...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-16 19:24
Ursprungligen av Sidde:

Vänta tills den kommer innan du blir för upphetsad...

Jag kör med paysongaranti.

Ursprungligen av pierrer:

Jag kör med paysongaranti.

Jo fast det har ju inte hindrat att folk har blivit blåsta. En del blåsare har ju lyckats förfalska email o.s.v. som veriferar det hela och även om du får den så kan den ju vara stulen.Får du originalkvitton? Har du kollat serienumret?

Förhoppningsvis så är det inga problem men bäst att kolla ordentligt innan, för sen kan det vara försent.

om det är en 'vanlig' core duo tycker jag att upp till 10-11 kkr är ganska rimligt?

Själv så köpte jag min MacBook C2D på eBay för 2000:-
Den var helt ny kanske ja ska tillägga.

Ursprungligen av snouser:

Själv så köpte jag min MacBook C2D på eBay för 2000:-
Den var helt ny kanske ja ska tillägga.

mutter mutter..

men nu är det MBP vi pratar om

Ursprungligen av snouser:

Själv så köpte jag min MacBook C2D på eBay för 2000:-
Den var helt ny kanske ja ska tillägga.

Ja själv köpte jag en MB för 300 spänn av en snubbe på gatan, han såg lite skum ut men va fan. Å laddsladden fick jag fixa själv. Nästa gång tror jag att jag snor en, det blir ju ännu billigare vetja!
("ny" MB för 2000, förklara det...)

Ursprungligen av tvamvarg:

Ja själv köpte jag en MB för 300 spänn av en snubbe på gatan, han såg lite skum ut men va fan. Å laddsladden fick jag fixa själv. Nästa gång tror jag att jag snor en, det blir ju ännu billigare vetja!
("ny" MB för 2000, förklara det...)

jag både garvar och suckar* roligt, men onödigt O:-)

  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-07-08 19:56
Ursprungligen av tvamvarg:

Ja själv köpte jag en MB för 300 spänn av en snubbe på gatan, han såg lite skum ut men va fan. Å laddsladden fick jag fixa själv. Nästa gång tror jag att jag snor en, det blir ju ännu billigare vetja!
("ny" MB för 2000, förklara det...)

Var?? Måste ha en ny dator så man kanske skulle köpa en utav en "skum gubbe"

SJälv har jag hört att det finns en Turkisk marknad i Göteborg där det är gubbar som säljer K8100i för 250 sek!

/Oskar

Säljaren kanske är ärlig men han har ju två andra auktioner igång nu med en "ny" macbook och en ibook samt din macbook pro... lite skumt är det ju. Men han kanske helt enkelt hade en ibook innan sen köpte han både en macbook och en macbook pro, så man kan ha en på varje ställe liksom och slippa bära med sig dom?

Hoppas för din skull att jag har väldigt fel, men jag tycker nog att det verkar lite skumt

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-08 21:32
Ursprungligen av supergnu:

Säljaren kanske är ärlig men han har ju två andra auktioner igång nu med en "ny" macbook och en ibook samt din macbook pro... lite skumt är det ju. Men han kanske helt enkelt hade en ibook innan sen köpte han både en macbook och en macbook pro, så man kan ha en på varje ställe liksom och slippa bära med sig dom?

Hoppas för din skull att jag har väldigt fel, men jag tycker nog att det verkar lite skumt

Det är inte han som har dom 2 auktionerna.
Liknande objekt från andra säljare

Föresten pierrer hur gick det med datorn?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-29 20:02
Ursprungligen av Tjarven:

Det är inte han som har dom 2 auktionerna.
Liknande objekt från andra säljare

Föresten pierrer hur gick det med datorn?

Det gick åt skogen. Han var otroligt otrevlig, blev arg för att jag frågade förmycket. så jag struntade i det.

Bra gjort! Skit ska skit ha..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-30 22:01
Ursprungligen av pierrer:

Det gick åt skogen. Han var otroligt otrevlig, blev arg för att jag frågade förmycket. så jag struntade i det.

Jo bara det visa en sak. Tror skarpt på en bluff faktiskt.

Snouser: Skämtar du?!
2000:- är ju galet bra..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-18 13:08

Var försiktig bara med betalningen bara. En säljare med 0 försäljningar och omdömen kan vara lurigt trots payson med den summan av pengar.

Etta på Floskeltoppen:

Om en deal låter för bra för att vara sann är den oftast det.

Tycker du gjorde helt rätt som stod på dig och frågade saker, ifrågasatte och dessutom höll i pengarna på rätt sätt...

Jag och min bror håller just nu på med en ohederlig jävel i Ludvika.
Ett kontantkort, en hotmailadress...en bildörr som vart helt rostig... "toppkvalitet".

Tror stenhårt på att kontakta Hells Ludvika-kontoret...

1
Bevaka tråden