Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight funkar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-06-01 16:46

Spotlight har slutat fungera. Det händer inget när jag skriver. Har provat indexera om utan resultat.
Hilfe bitte!

Släng filen "com.apple.spotlight.plist" som ligger i Ditt konto/Bibliotek/Preferences/
Starta om och försök igen

Jag har samma problem. Tog bort filen och indexerade om disken. Fungerade inte ändå. Sen hittade jag en annan tråd, där stod noggrant hur man indexerade om disken i Terminalen. Gjorde det också.. Och de fungerar FORTFARANDE INTE. Inte för att jag använder Spotlight dagligen, men det är ju kul att allt fungerar som det ska. Eller? Efter att jag raderade filen första gången, hittar jag den inte heller i library/preferences/.. Lurigt...
Skall jag installera om Tiger? Eller skall jag vänta på 10.5 ??

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-06-16 05:48

Felet med Spotlight uppstod i samband med att jag använt min externa usb-hårddisk med macbooken. Jag indexerade om efter konstens alla regler utan resultat men det var inte förren jag pluggat in lite andra enheter i usb-portarna som Spotlight helt plötsligt funkade igen.
Kan tillägga att den externa disken är "pc-formaterad".
Någon som ser ett logiskt samband i detta? Jag är bara glad att jag slapp en ominstallation.

ja jävlar .. dra mig baklänges. Nu fungerar spotlight igen Skumt.. Mycket skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-21 16:07

När min spotlight slutar fungera (har hänt två-tre gånger) loggar jag bara ut och sen in igen så är allt på banan. Har inte tänkt mer på det men det kan vara en quickfix om den slutat fungera utan anledning.

1
Bevaka tråden