Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.0.1 för Windows släppt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple has released Safari Beta 3.0.1 for Windows, an update to their recently-introduced Web browser for Windows XP and Vista. The new version is available for download from Apple’s Web site or through the “Apple Software Update” application (bundled with QuickTime or iTunes for Windows).

The security improvements in Safari Beta 3.0.1 include correction for a “command injection vulnerability,” corrected with additional processing and validation of URLs that could otherwise lead to an unexpected termination of the browser; an out-of-bounds memory read issue; and a race condition that can allow cross-site scripting using a JavaSscript exploit.

Apple notes that these security issues to do not affect the Macintosh version of Safari 3.

http://www.macworld.com/news/2007/06/14/safari/index.php

  • Oregistrerad
  • 2007-06-15 22:20

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning(eftersom det är en beta) i Safari.resources-mappen:
C:\Program\Safari\Safari.resources

Leta reda på mappen en.lproj. Kopiera den och ändra namnet till sv.lproj.

Starta om Safari 3!

Har ni gjort rätt så ser ni ett antal bokmärken på bokmärkesraden.

Detta gäller PC-versionen. Mac-versionen funkar ändå.

Har man engelsk Win XP så fungerar det också.

Svensk översättning kommer troligtvis först i den skarpa versionen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-22 01:36
Ursprungligen av Macus:

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning(eftersom det är en beta) i Safari.resources-mappen:
C:\Program\Safari\Safari.resources

Leta reda på mappen en.lproj. Kopiera den och ändra namnet till sv.lproj.

Starta om Safari 3!

Har ni gjort rätt så ser ni ett antal bokmärken på bokmärkesraden.

Detta gäller PC-versionen. Mac-versionen funkar ändå.

Har man engelsk Win XP så fungerar det också.

Svensk översättning kommer troligtvis först i den skarpa versionen.

Tack! Äntligen fungerar Safari lite bättre..

Ursprungligen av Macus:

Idag kom jag på varför Safari 3 hänger sig på PC:n så fort man försöker spara ett bokmärke. Det saknas en svensk översättning(eftersom det är en beta) i Safari.resources-mappen

I 3.0.2 verkar det fungera utan sv.lproj mappen. Däremot har jag ingen Flash, se exempelvis denna sida http://www.aeroseum.se/.

Är det någon mer än jag som inte får Flash att fungera?

  • Medlem
  • 2007-06-19 00:39

Haha, detta är helt skamligt. Lirar XP och tänkte att jag skulle testa Safari. Har precis installerat, synbarligen utan problem, men varje gång jag försöker starta krashar det innan det ens startat... De får anstränga sig lite mer innan det släpper en ny Webbrowser. Kanske testar det igen när en skarp version kommer ut, gillar trots allt iTunes otroligt mycket så lite förhoppningar har jag om Safari.

  • Medlem
  • 2007-06-22 01:02

Upptäckte en skum sak efter att ha kikat runt lite i supportforumen på apple.com. Om man skapar ett nytt administratörkonto och installerar Safari där, så funkar det i det nya konton, men inte det gamla. Väldigt knepigt.

På de få sidor som funkar som de ska är Safari riktigt snabbt. Men i stort sätt alla sidor har något fel, 99.se t.ex. är nästan oanvändbar...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-26 14:00

Med 3.0.2 verkar det mesta fungera för mig. Härligt med lite mac-känsla på jobb-pc:n

1
Bevaka tråden