Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela musik utan att lägga till den i biblioteket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

väljer man att spela upp en mp3:a i iTunes så läggs den automatiskt till i biblioteket, vilket jag tycker är mycket störande om man t.ex. vill flytta eller ta bort den senare..

Finns det något sätt att kringgå detta? Eller är det någon som kan tipsa som en annan bra spelare för OS X som jag kan använda för att "förlyssna"?

Självklart.

Alt 1. Använd Quicktime Player (dra mp3-an till ikonen i dockan ELLER högerklicka och välj Spela upp med Quicktime).

Alt 2. Använd kolumnvy i Finder. Markera önskad låt. Spela upp.

Alt 3. Markera önskad låt. Visa Info (bulle - I) i Finder. Spela upp.

Alt 4. Dra mp3-an till VLC eller annan gratis mediaspelare.

Alt 5. Vill du bara kunna dubbelklicka och få Quicktime player som förstahandsval väljer du en mp3/aac i Finder, väljer Visa info, ställer in Öppna med Quicktime Player och klickar på Öppna alla liknande dokument med det här programmet.

Alternativ 2 är ju klart enklast, att helt enkelt lyssna i Finder.

Här är ytterligare ett alternativ:

Alt 6. Dra mp3-filen till Safari och lyssna där.

Eller ladda ner "Toolplayer".

http://www.alenofx.netsons.org/

Senast redigerat 2007-06-15 12:25

Man kan också avmarkera alternativet "kopiera filer till mappen itunes..."under iställningar/avancerat. Då ligger iaf låten kvar på sin ursprungsplats, även om den hamnar i listan s.a.s. Annars är det väl bara att inte ha itunes som förval för låtarna tror jag, så har man löst hela biffen?

1
Bevaka tråden