Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En gubbe i Quarken?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-13 09:51

Det finns ett kortkommando i Quark som gör så att en liten gubbe kommer in i dokumentet på skärmen och.. ja, vet inte om han slänger en bomb. Men något är det. Vet någon vad jag syftar på?

Smått uttråkad på jobbet

Sökte fram att det magiska kommandot ska vara skift + alternativ + kommando + k (var så längesedan jag gjorde det sist att jag bara mindes att det var en herrans massor av knappar att trycka).

Fler quarkägg hittar du på http://www.eeggs.com/tree/488.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-13 10:42

Jag får det inte att funka alls.. Det har ju funkat innan. Kanske är ett annat kommando för Mac? Konstigt. Tack för hjälpen iaf..

Gjorde du ett bild- eller textblock och hade det markerat när du tryckte kommandot?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-13 10:46

Yes. Provade både med text- och bildblock t.o.m. Inget går..

Hmm... provat olika markeringsverktyg när du kör kommandot? Testat både hand- och "flytt"-verktyget? Har för mig att detta spelade roll, men som sagt, det var så längesedan att det känns som en dimma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-13 12:00

Det har jag provat också. Jaja, det var mest en rolig grej att roa sig med. Men man kanske ska sätta igång och jobba nu. Tack för hjälpen.. !

  • Medlem
  • 2007-06-13 12:55

Så vitt jag minns är det äpple-alt-shift-backspace för att rymdgubben ska promenera in och skjuta ned rutan. Om man gör det många gånger i rad så kommer det en större gubbe (eller gjorde tidigare i alla fall).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-13 20:23

Det var väl i Quark 3 rymdgubben fanns? Om han sköt ner tilläckligt med rutor så skulle ett rymdskepp komma och plocka upp han, orkade aldrig prova det...kanske är en myt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-14 20:28

Det var äpple-alt-shift-backspace, jag satt och tryckte shift + alternativ + kommando + k som en galning. Och efter att ha kallat på gubben ett antal gånger... kom det ingen ny uppgraderad gubbe. Anyways. Det är ett roligare sätt att ta bort objekt på. Åtminstone när det går långsamt på jobbet..

1
Bevaka tråden