Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga AppleCare, MBP Juni-06

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en MBP för rätt exakt 1 år sen och således är min AppleCare-plan påväg att ta slut. Jag står i valet och kvalet att uppgradera i två år till. Ska nämligen till Hongkong under Dec-Juni och har fått för mig att allt skulle vara smidigare då...

Vad kostar det att förlänga med två år (för det är alternativet?) och är det värt det? Tankar och funderingar uppskattas.

Jag skulle räkna på vad en uppgradering till en Core2 Duo kostar med avdrag för värdet på din gamla dator. Begpriserna är högre än man tror och det är skönt med nytt batteri och en helt ny, snabbare dator.

AppleCare för Powerbook kostar ju 4.195kr!

Bättre att byta dator var 364:e dag

Hm. Ett nytt batteri är ju inte helt fel, men en snabbare dator är jag knappast i behov av! Är riktigt nöjd med denna

4195kr för en Powerbook?! Hittar inga priser för en MBP! Har du dem i huvudet oxo?

Ursprungligen av misthv:

Tankar och funderingar uppskattas.

Jag och andra diskuterade AppleCare nyligen i den här tråden: Har du AppleCare på din bärbara Mac?

Ursprungligen av misthv:

Hittar inga priser för en MBP! Har du dem i huvudet oxo?

Välj en modell på Apple Store så ser du priset.

Ursprungligen av misthv:

Hm. Ett nytt batteri är ju inte helt fel, men en snabbare dator är jag knappast i behov av! Är riktigt nöjd med denna

4195kr för en Powerbook?! Hittar inga priser för en MBP! Har du dem i huvudet oxo?

Det är samma pris för MacBook Pro och Powerbook: 4.195kr
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seBusiness?type=bizsePRO&qprm=65756&productLearnMore=MA515

4200kr låter onekligen saftigt för 2 extraår...

En ny MacBook Pro kostar 17.995kr inkl moms. 10% mindre om du köper via Mecenat: 16.195kr.

En begagnad MacBook Pro ligger från 11.000kr på Blocket. 4.200kr för AppleCare.

Vi snackar mindre än en tusenlapp i prisskillnad för en helt ny 2.2GHz MacBook Pro med ett års garanti och nytt batteri.

Samma tankegångar var uppe i tråden jag länkade ovan, för det är ännu värre när det gäller MacBook. Där kostar AppleCare 30 procent av datorpriset, vilket gör det än mer ovärt, då är det ännu större chans att man kan sälja datorn och köpa en ny med ännu mindre mellanskillnad.

Björnström, jag får datorn ex. moms. Så ja, det börjar suga i köpa ny-tarmen. Tror du man får 11 för en Juni, 06 med 100GB 7200-disk och 2GB ram? Borde få lite mer tycker jag :-P. Rev 2-mobo oxo.

Ursprungligen av misthv:

Björnström, jag får datorn ex. moms. Så ja, det börjar suga i köpa ny-tarmen. Tror du man får 11 för en Juni, 06 med 100GB 7200-disk och 2GB ram? Borde få lite mer tycker jag :-P. Rev 2-mobo oxo.

Det är väl inte omöjligt. Sätt ut en annons och testa!

Lycka till!

Sådär, har satt ut annons. Vi får hoppas på att någon nappar. Kanske borde man vänta på att Leopard släpps (när?!) innan man köper ny! Om man nu klarar sig utan bärbar i sommar

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-15 17:55

Gör som jag. Köp en garanti på Ebay. Tjänade 2200kr på dealen. Han skickade koden via emejl, så reggade jag bara här i sverige. Skitsmidigt. Det enda du behöver tänka på är att
kolla så snubben du köper av har mycket och bra feedback.

Jag köpte iofs. till garantin för att få sålt datorn.

Sålde datorn för 16 000kr först, sen ville inte han som skulle köpa datorn ha den eftersom garantin snart går ut. Då fixade jag en applecare och plusade på 2000kr på datorn. Han nappade direkt.

18 000kr för en amerikansk Macbook Pro 17" + garanti känns som en bra deal för mig.

Betalade 16 000kr för den plus 1000kr för extra minne. Så 1000kr för att ha datorn i 4 månader.

Så man kan köpa garantier mellan datorer? Visste inte att det gick.

Såld för 13500kr! Nöjd med det, sitter med fingret på köpknappen till en ny. Klart man köper den lilla modellen? Vem måste ha 256MB grafikminne eller 200Mhz snabbare CPU...

FireWire 800, C2D, nytt batteri, garanti -- trevliga tillskott.

Ursprungligen av misthv:

Såld för 13500kr! Nöjd med det, sitter med fingret på köpknappen till en ny. Klart man köper den lilla modellen? Vem måste ha 256MB grafikminne eller 200Mhz snabbare CPU...

FireWire 800, C2D, nytt batteri, garanti -- trevliga tillskott.

Haha - där ser du! Lönar sig att lyssna på Sheriffen

Nu när pengarna bränner i fickan kan jag tipsa om våra Supporter konton - det är vi ju värda! http://www.99.se/supporter/

Det bjuder jag på.

1
Bevaka tråden