Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage, Powerpoint och Excel försvann vid uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 20:48

Hej,

Har en Macbook med 2 intel processor. Installerade Microsoft Office 2004 för cirka 6 månader sedan. Idag hände något märkligt, efter en automatisk program uppdatering försvann Microsoft Entourage, Power Point och Excel men inte Word. Jag har tittat i papperskorgen men jag hittar inte programmen där.

Blir tacksam över tips, jag behöver mitt Entourage!

/Tim

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-06-12 23:25

Varifrån försvann de? Om det var från docken och du inte vet var du ska leta bör du hitta dem i Program > Microsoft Office.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 23:59

Svar till filuren: Det underliga var när jag skulle hitta klicka på dem i docken, då ett frågetecken dök upp. Då började jag leta i program och såg i mappen microsoft office att bara word finns kvar vilket fortfarande fungerar som vanligt från docken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 04:11

hej Tim, brja med att söka i spotlight efter valda program, dom borde ligga någonstans på datorn, det skulle vara konstigt annars. Kan du ha skapat en ny användare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-14 06:26

Hej,

Jag har nu sökt igenom dator och hittar inte dessa program. Det ser ut som dem har helt enkelt raderas under den tiden dator gjorde en uppdatering. Alla filer som fanns på dessa program är även försvunna. Har ni några tips om var jag ska vända mig för hjälp? Microsoft eller Mac. Detta är det första och allvarligaste felet min annars älskade Mac har ställt till med!

Tacksam för alla svar!

/Tim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-14 14:15

Det luktar som en ominstallation. Vt inet vad som hänt, verkar konstigt sry.

/Tangen

1
Bevaka tråden