Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express och min hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Köpt en Airport Express för några dagar sen på Macoteket i Sthlm. Jag ville egentligen ha en extreme men killen sa att det räckte med en express för min del eftersom det går lika bra att ha en vanlig (ej nätverksdisk) hårdisk i usb kontakten.

Nu verkar inte det stämma riktigt!? Händer inget när ja stoppar in den, den låter dessutom urskumt. Hur löser man detta?

Express har inte stöd för att ansluta hårddisk via USB-porten, USB-porten används till och dela skrivare.

Hade du köpt en Airport Extreme av senaste slag hade du kunnat koppla en vanlig extern hårddisk i USB-uttaget. Jag tycker du ska gå tillbaka till Macoteket med din express och byta den till en extreme, och kräva i alla fall en ursäkt. Det är snudd på tjänstefel som försäljaren på Macoteket gjort.

Är mycket besviken! Frågade två gånger om man verkligen kunden koppla in en hårddisk. "Ja den är likadan som en extreme fast utan alla uttag."

Oj vad dåligt. Har de inte koll på sakerna där så kan man ju lika gärna handla på Siba

Ursprungligen av zodijackyl:

Oj vad dåligt. Har de inte koll på sakerna där så kan man ju lika gärna handla på Siba

Känns så! Katastrof är ordet.. *mutter

1
Bevaka tråden