Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart är nya iLife och iWork?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja vart är det? Det verkar inte bli en del av Mac OS X Leopard som det ryktades och inte ett ord nämnt om det på hela året från Apple. Det är väl orealistiskt att förvänta sig stora uppdateringar varje år men något borde ju komma rätt snart?! Det finns ju en del brister i iLife 06 som t ex att det inte går att söka i Findern på metadata (kameranamn) på bilder som ligger i iPhoto. Det är en bugg som jag och fler råkat ut för.

Sen är det ju alltid kul med lite nytt.

Och iWork får gärna uppdateras med det nya kalkylprogrammet det pratats om i snart ett år. Känns som Apple haft ett guldläge nu när MS Office inte finns i Universal version att rulla ut ett eget "office-paket".

Ja, bra fråga faktiskt. Iofs var det inga nyliga rykten som talade om något av progampaketen, det var rätt länge sedan det kom på tal. Men Apple kanske helt enkelt skippar '07 och jobbar redan nu på iLife '08 för januari?

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, bra fråga faktiskt. Iofs var det inga nyliga rykten som talade om något av progampaketen, det var rätt länge sedan det kom på tal. Men Apple kanske helt enkelt skippar '07 och jobbar redan nu på iLife '08 för januari?

Ja fast undra om de inte skippar årsnumreringen då? Den förpliktigar ju ändå lite eftersom den använts 3 år i rad och nu 2007 när så himla mycket ska hända dyker inget upp de första 6 månaderna.... Nuvarande version är ju dock riktigt bra men har en del brister.

Jag fortsätter längta. Som tur var är en ny MacBook Pro på väg till mig så man har ju lite att göra ändå

WWDC är ju inte en konsumentgrej så det är inte så konstigt att dom inte presenterar iLife...

Ursprungligen av Johan S:

WWDC är ju inte en konsumentgrej så det är inte så konstigt att dom inte presenterar iLife...

Nej men eftersom det ändå fanns rykten om att det skulle bli en del av operativet hade det kunnat varit en feature som skulle visas upp igår. Till min besvikelse var det inte så och nu skulle det vara kul att få lite info om när det dyker upp. Samma med iWork.

Men det kommer väl vad det lider.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-12 11:07

Hade hoppats pa en iwork,ilife,google(docs/talk/spreadsheet),iphone integration.

Kanns ju som om google docs borde komma som iphone version nu i alla fall.

Ja, hur de numrerar i framtiden återstår att se, jag har alltid tyckt att årsnumreringen var lite olikt Apple och med en Microsoft-grej, så om den försvinner klagar jag inte.

Det jag främst hade hoppats på (och fortfarande hoppas på förstås) när det gäller iLife var att Apple skulle ha tagit alla kunskaper från Aperture-teamet och låtit en del av detta gå vidare in till iPhoto, speciellt organisatoriska funktioner som Aperture verkligen glänser med.

Ursprungligen av Adrian B:

Det jag främst hade hoppats på (och fortfarande hoppas på förstås) när det gäller iLife var att Apple skulle ha tagit alla kunskaper från Aperture-teamet och låtit en del av detta gå vidare in till iPhoto, speciellt organisatoriska funktioner som Aperture verkligen glänser med.

Japp, stacks t ex. Riktigt bra i Aperture. Hoppas på samma sak iTunes förresten. Att kunna samla varje artist i varsin hög för bättre översikt. Slår man på albumvyn nu blir det en j-a lång lista att scrolla igenom. Vore snyggare och bättre om varje artist hade en egen hög lagda på rader. Då skulle det blir enklare att scrolla.

Huvudsaken man vet i vilken ordning dom ska vara.. Finns ju inget värre än Office 2003, Office XP och Office 12, vad är vad lixom?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-12 12:57

Vi kan väl i varje fall utesluta integrering i Leopard? Jag hittar faktiskt fortfarande nyheter i iPhoto'06 men nya versioner är alltid trevligt.

Om jag får spekulera lite: Hur längre dröjer det innan iTunes och iPhoto blir ett program?

Jag ser många uppenbara nackdelar med denna "bloat" men samtidigt så hamnar dom allt närmare varandra. T.ex. lagrar man video i både iTunes och iPhoto numera. Och när man synkar bilder till iPod så är det iTunes som går in och skapar iPod Photo Cache i iPhoto Library. Osv.

Apple kanske borde bygga upp ett gemensamt bibliotek för alla tre typer av mediafiler (ljud, bild och video) och sen får iTunes/iPhoto vara skal till samma bibliotek?

Ja ja, bara lite löst tänkande...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-12 13:47

Jag håller faktiskt med. Alla dessa filer blandas ihop numera så det vore väl lika bra att ha ett enda program för dessa. Nackdelen skulle väl vara att det nya programmet antagligen kommer att bli trögt och klumpigt jämfört med alla andra iLife-apps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 21:24
Ursprungligen av Adrian B:

Om jag får spekulera lite: Hur längre dröjer det innan iTunes och iPhoto blir ett program?

Så att iPhoto portas till Windows (som iTunes)???

Hmmm... Intressant tanke... Fast jag undrar om iPhoto kommer att funka i PC-världen.

Ursprungligen av Adrian B:

Om jag får spekulera lite: Hur längre dröjer det innan iTunes och iPhoto blir ett program?

Jag vill inte komma här och efterhandskonstruera men så har jag tänkt länge. Jag kan ha bilder och filmer i iPhoto och filmer och musik i iTunes. Varför inte 1 program som gör allt? Ett slags komplett mediabibliotek. Känns inte som att det behöver bli så väldigt bloatat?!

Windows Media Player 11 för Windows göra faktiskt redan det. Väldigt dåligt iofs så av den anledningen är det inget att sträva emot. Man måste liksom ändå använda ett till sorteringsprogram för att göra mer avancerade saker. Så vill inte jag ha det utan det ska räcka med 1 program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 13:47

Man kanske får hoppas på ett extra event av nya iLife och iWork i samband när OSX 10.5 släpps i oktober¿¡¡

1
Bevaka tråden