Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmvirus!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 22:54

Det här kommer att låta som om jag har knaprat för mycket svamp. Den magiska sorten asså. Men jag tar mina chanser. så här är det. Satt och kollade på Engadgets "feed" på min Dell 24" skärm, kopplad till min gamla PB15. Då ser jag plötsligt en svart liten liten grej vandra på skärmen. Typ 4 pixlar stor. Tänkte att det var nog bara ett litet kryp som flugit in genom mitt öppna fönstret och nu vandrade omkring på skärmen. Kollade på den en liten stund och tyckte den verkade skum.. Tänkte sedan peta bort den, men det GICK INTE! Den var/är på INSIDAN av skärmfönstret så att säga. Kollade mera nogrannt och såg att den var under pixlarna så att säga. Den var extremt liten och man kunde inte urskilja ben eller vingar eller liknande. Mina kompisar på chatten trodde mig inte, så jag försökte filma den med min SE W880. Lyckades väl lite si och så. Man ser den bara på filmen om man vet att den är där. Så fortfarande vet man inte om den finns på riktigt (som en ev. Gud kanske?).

Nu undrar jag om nån råkat ut för nåt liknande. Kan småkryp vara I en LCD-skärm? Såg jag i syne för att SJs keynote var så tråkig? Är det ett virus? Är det Dell skärmen som spökar? Äter jag svamp utan att jag vet om det?

På Youtube finns det flera filmer på småkryp som tagit sig in i skärmar och kryper runt. Bland annat:
http://www.youtube.com/watch?v=Tw1sk3dIMuo&mode=related&search=

1
Bevaka tråden