Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpro.se lanserar forum

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sajten Macpro.se har i dag lanserat ett forum för att komplettera den i dag Wordpress-drivna sajten.

- Ett forum där nivån på diskussionerna är lite högre mer fokuserade på ämnena, skriver Joacim Melin inför lanseringen.

http://macpro.se/2007/06/11/macpro-lanserar-forum/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Haha - jag har redan fått mitt första inlägg modererat utan att fått ett PM eller mail om varför.

Ursprungligen av Björnström:

Haha - jag har redan fått mitt första inlägg modererat utan att fått ett PM eller mail om varför.

Å du menar att vi skulle vara så mycket bättre på den punkten här?

Censur-Censur-Censur //Sidde
Won't tell ya!

Ursprungligen av Björnström:

Haha - jag har redan fått mitt första inlägg modererat utan att fått ett PM eller mail om varför.

Nåja, du fick reda på varför sen. Jag klantade mig när jag skulle flytta ditt inlägg.

För att ingen ska tro något annat - jag tycker vi gör ett bra jobb att säga till när vi modererar inlägg, men vi gör det inte via PM eller mejl utan i tråden, antingen som ett extra inlägg eller som orsak till ändringen. Det är bättre för då får alla se varför man modererat.

Nu känns det som mycket OT i tråden - dags för en moderator att rycka in!

Kul med fler forum och macsajter men antagligen ganska svårt att hitta "nya" medlemmar som inte redan är medlemmar exempelvis på 99mac och/eller MacWorld. Tror det krävs åtminstonde ett par hundra riktigt aktiva för att få igång nya forum annars kommer det långsamt dö ut.

Det är min erfarenhet av flera nystartade sajter.

Ursprungligen av Björnström:

Kul med fler forum och macsajter men antagligen ganska svårt att hitta "nya" medlemmar som inte redan är medlemmar exempelvis på 99mac och/eller MacWorld. Tror det krävs åtminstonde ett par hundra riktigt aktiva för att få igång nya forum annars kommer det långsamt dö ut.

Det är min erfarenhet av flera nystartade sajter.

Inte ett enda inlägg under Juli månad. Tror Melin & Ström måste sätta in ett gäng avlönade redaktörer och pumpa in material istället för att ta sommarlov. Utan inlägg är det ju meningslöst att gå in i forumet. Såg faktiskt fram mot en dedicerad Pro-community.

Tankarna på en 999mac har funnits ett par gånger

Jag har ju "macsnack.se", jag kanske ska starta ett eget forum också?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-11 11:33

Alltid kul med fler forum, men precis som Björnström säger, det blir svårt utan folk som vill stanna där, en hit eller flopp helt enkelt.

99Mac har alltid varit min lilla myshörna, så kommer det också alltid att vara!

Ser trevligt ut, men oj vad många forumkategorier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-03 09:16

Var inne och kikade, kändes lite tunnt. Jag tror nog att om man ska starta ett forum under Apple paraplyet idag måste man erbjuda något dom andra inte gör. Kanske en ihopgiftnig med typ versiontracker, många trådar om små program, men inte något riktigt avdelat - å andra sidan går det inte heller riktigt att göra det många forum skulle det bli.

/Tangen

999mac skulle vara något... tänk efter före bara - elitism är konstigt, både att vara och observera.

/Tangen

1
Bevaka tråden