Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows på extern disk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad jag förstår finns det ingen möjlighet att köra att köra Windows på en extern HD.
Men hur gör man om man har en Intelbaserad MiniMac som bara har en HD på 60 GB. En partion för Windows anser jag tar för mycket plats. Tips emottages med tacksamhet.

Du kan ju göra på så vis att du gör en Windowspartion på den interna. Partionen tar, låt säga, 20GB, så kan du även ha en extern hårddisk som du kan spara Mac-grejer på (och Windowsgrejer, med). Ja.

Nåväl.

Förtydligade rubriken litegranna.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-04 01:15

Med http://www.parallels.com/ kan du väl lägga Windows på en extern disk har jag för mig.

VMware också. dock inte Boot Camp

Well, omöjligt är det tydligen inte men det är inget officiellt supportat och det verkar innebära en hel del fixotrix. Dels bör det visst vara en usb disk även om nån enstaka verkar lyckats med fw, sen kommer inte pagefile.sys att funka, dvs inget virtuellt minne, och framförallt måste man skapa en hackad version av win-cd'n och dessutom koppla ur den interna disken tillfälligt under installationsförloppet. Visst låter det lockande?

Jag som redan har xp internt lurade lite på om man inte kunde klona det till en extern disk och sen lägga till den diskens windows i boot.ini bara. Då är den ju redan bootad.. så man slipper den saken, men jag kan inte ens testa för tangentbordet (MB) är inte igång i startmenyn utan vaknar till först när windows startat upp helt, så jag kan inte välja. Sen hjälper det såklart inte den som inte vill ha windows internt alls.

Här finns lite läsning iaf

Senast redigerat 2007-06-11 09:31
1
Bevaka tråden