Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire kort till G5 quad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver ett firewire kort till en G5 quad.
Gärna med både 400 & 800 men enbart 400 funkar också.
Vad finns det för alternativ? Kom gärna med tips & råd.
Antar att det måste vara ett sånt där PCI-e (eller vad det nu heter).

+ bonus fråga

Ingen som vet eller har nåt tips på ett fungerande firewire kort?

Bonus fråga: Skulle behöva mer hårddisk plats men vill inte köra externa FW diskar.
Det finns väl HD burkar som man kopplar till nåt slags PCI kort. Vad finns det för alternativ där?

www.barefeats.com har testat hur extra FW800-kort presterar (ior synnerhet externa RAID-system) - har jag för mig. Sök runt lite där.

Sen är det klart att du skall ha FW800 - har man väl börjat med det vill man inte gå tillbaka. Det är dessutom bakåtkompatibelt med FW400.

F'resten - varför extra FW-kort till G5an? Räcker inte bandbredden? Finns säkert folk på videosidan som vet hur man hottar upp överföringen av stora filer till och från externa diskar. Berätta gärna lite mer vad du skall ha prtlarna till så finns det säkert fler tips att få.

Tack för svar Johan,
Anledningen till att jag behöver ett extra FW kort är för att jag har ett RME Fireface 800 ljudkort som behöver en egen fw port och sen har jag en effektgrunka som heter SSL Duende som också behöver en egen.
Nu har jag provat köra en på baksidan och en på framsidan men får knaster på ljudet.
Dessutom har jag några externa firewire (400/800) diskar.

Kanske att du kan fråga specifikt om dina problem i musikforumet eller ljudproduktion? Om det nu är så att ett extra FW-kort räcker vill säga.

Ska göra det men det är väl egentligen inte specifikt musik relaterat även om det råkar vara det i mitt fall. Jag behöver mer firewire power helt enkelt.
Kort & gott undrar jag bara vad det finns för PCIe firewire kort till en G5 quad.

Tycker bara att när man kan trycka video med gott resultat genom FW400 så borde man ju klara lite ljud genom en G5as FW800-portar- även om det är många enheter kopplade i serie.

Vad gäller kort är det väl bara att söka på de vanliga nätbutikerna (Macoteket et al) och/eller googla lite. Typ http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=pci+express+firewire+G5&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Sant. Men jag tror mina musik prylar är lite känsliga.
Verkar iallafall vara ett sånt här kort jag är ute efter:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=50100&product_id=1190218
Nu ska jag bara finna det i Danmark. Hmm....

1
Bevaka tråden