Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini som låser sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-10 16:16

Jag har en Mac Mini Core Duo 1.66 mhz som är 10 månader gammal kanske.

Jag har ett problem att datorn låser sig ett tag medan badbollen snurrar på. Man kan röra pekaren men inte mycket mer. Den reagerar heller inte på knapptryckningar.

...Tills att jag antigen trycker på strömknappen på datorn. Då lever allting upp igen innan den startas om några sekunder senare. Samma sak händer om jag stoppar in ett usbminne i en usbport eller något. Då görs alla knapptryckningar jag gjort på tangentbord och mus i ett svep.

Det händer oftast när datorn varit på ett tag utan att jag använt den. (Den har inte varit i viloläge då)

OS:et har alla senaste uppdateringar och är nyinstallerat. Har någon erfarenhet av något liknande?

Provat att boota om från installations-CD:n och köra Skivverktyg?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-13 21:57

Mjaa, inte direkt. Men den är ju nyinstallerad så då borde väl inte rättigheter n'stuff hunnit ändra sig så mycket?

Men nu har jag upptäckt att det verkar ha med safari att göra för det verkar endast ske då safari varit igång med någon tung sida.

Kolla om RAM minnet spökar. Kanske för lite minne? Eller om det är något fel på Hårddisken.

1
Bevaka tråden