Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glossy eller matt till studier.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det har funnits många spekulationer i andra trådar om vilken som är bäst, nu vill jag gärna se de som ÄGER en ny macbook pro svarar. Jag kommer att arbeta med datorn i skolan och även ha den hemma som en media dator. Jag vill se mina dvd-filmer, kunna arbeta utan att bli irriterad, etc.

Ni som sitter och har nya Macbook pro i knäet kan väl svara lite objektivt om hur era skärmar är, gärna ni som valde glossy då det är den jag har beställt, dock har jag några dagar på mig att ändra beställningen..! Jag använder nu en Macbook Core duo med glossy och tycker att den är helt okej!

Tacksam för svar!

Mvh gabrielp

  • Medlem
  • 2007-06-10 04:02

Glossy är fint! Bra val!

Jag gillar också Glossy. Ger fina färger och jag störst inte av det extra "blänket" som trots allt uppstår.

Glossy ska som sagt ha lite bättre kontrast och färgerna upplevs lite mer skarpare. Glossy-skärmarna är också så pass behandlade mot blänk och jag tycker de fungerar utmärkt även utomhus. Men välj vad du själv föredrar, båda valen har fördelar respektive nackdelar.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-10 11:15

Jag tror att Glossy är det du ska skaffa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-10 14:19

Om du trivs med den MacBook du har nu, så finns ju ingen anledning att ta en annan typ av skärm.
Jag har matt skärm på min och jag tycker det är perfekt för mig, men det där är en smaksak.

Det jag funderade på var om Apple hade gjort något som var av markant skillnad, övergången till LED kunde ju inneburit att skärmen var skräp/bättre än tidigare. Skönt att höra att Ni som äger en Macbook pro säger att en glossy är ett bra val! Det gör mig lite lugnare och tillfreds med min beställning!

Tack Ni som svarade!

Mvh gabrielp

1
Bevaka tråden